Platform voor de interieurbouwbranche
Mode in de spotlights in pastelkleurig interieur – gelakt met ADLER-producten

Mode in de spotlights in pastelkleurig interieur – gelakt met ADLER-producten

Voor de een is het de favoriete vrijetijdsbesteding, voor de ander een noodzakelijk kwaad: de meningen over winkelen zijn verdeeld. Eén ding is echter zeker: tijdens het shoppen draait het niet alleen om de kleding zelf – de aankleding en de sfeer in een winkel kunnen doorslaggevend zijn voor de beleving. Het Duitse modelabel Marc Cain heeft daarom de inrichting van zijn modezaken in eigen hand genomen: het interieur van alle ruim 100 Marc Cain Monolabel Stores wereldwijd wordt in-house ontworpen en in de eigen meubelmakerij geproduceerd – en daarna afgewerkt met lakken van ADLER. Zo ook het interieur van de nieuwste vestiging in Den Bosch: warm pastelroze en lichtgrijs zorgen voor een uitnodigende sfeer. 

Het juiste interieur

Naast mode is architectuur de tweede grote passie van Helmut Schlotterer, die Marc Cain precies 50 jaar geleden oprichtte. Het was en is voor hem vanzelfsprekend dat niet alleen de kledingstukken in de ateliers van het hoofdkantoor in het Duitse Bodelshausen worden gemaakt, maar ook de presentatiemeubels en decoratieve elementen in de winkels. Verantwoordelijk hiervoor is de interieurafdeling, waar 22 (interieur)architecten, industrieel ontwerpers, technische tekenaars, projectcoördinatoren, magazijnmedewerkers en timmerlieden nauw met elkaar samenwerken. “Iedere winkel is voor ons een uniek project. Ons streven is niet dat al onze winkels precies hetzelfde shopconcept hebben – we willen juist rekening houden met de bestaande ruimte, de omgeving en eventuele historische elementen en deze combineren met onze eigen Marc Cain-stijl, zodat elke winkel zijn eigen, bijzondere uitstraling heeft”, legt afdelingshoofd Tatjana Haag uit. En hoe ziet deze Marc Cain-stijl eruit? Het modebedrijf kiest bewust voor een minimalistisch interieurdesign met strakke lijnen en monochrome oppervlakken. Hierdoor staat de kleurrijke modecollectie centraal; het interieur zorgt weliswaar voor de juiste entourage, maar mag niet de boventoon voeren. Om van het winkelen een echte beleving te maken, ontwerpt het interieurteam bovendien steeds vaker sfeervolle ruimtes waar de partner, vriend(in), ouder, zoon of dochter van de klant kan genieten van een kopje koffie of de klant met een glas prosecco kan proosten op een geslaagde aankoop.

De nieuwste mode: pastelkleuren

Het draait bij Marc Cain allemaal om trends – en dat geldt ook voor de winkelinterieurs. Terwijl lange tijd klassiek wit in de mode was, richt het interieurteam zich tegenwoordig steeds meer op pasteltinten. Dat is ook terug te zien bij het nieuwste ‘kindje’ van de interieurafdeling, de nieuwe Marc Cain-winkel in Den Bosch: hier creëren warm pastelroze en lichtgrijs een warme sfeer. De monochrome oppervlakken vormen een mooi contrast met het donkere visgraatparket en de massieve plafondbalken van het monumentale pand in de oude binnenstad. Het geraffineerde verlichtingsconcept van de winkel laat het glanzende interieur bovendien goed uitkomen. “We werken bewust met meubilair met een hoge glansgraad. De inrichting is daardoor niet alleen minder gevoelig voor vlekken en gemakkelijker schoon te maken; door de weerkaatsing van het licht wordt er zo ook een lichte en ruimtelijke sfeer gecreëerd. Op deze manier wordt onze kleding perfect in de schijnwerpers gezet”, legt Haag uit.

Uitstekend bestand tegen scherpe nagels of vallende kleerhangers

Voor een perfect oppervlak vertrouwen de meubelmakers van Marc Cain op coatings van ADLER. De met een folie beklede mdf-panelen worden eerst met PUR-Ecofill bewerkt en vervolgens met de 2K-hoogglanslak Pigmopur Gloss NG in de gewenste kleur afgelakt. Dankzij de zeer goede weerstand is het oppervlak uitstekend bestand tegen scherpe nagels of vallende kleerhangers. Tegelijkertijd zorgt de lak voor een opvallende glans.

ADLER – Door onze aderen stroomt verf
Met circa 720 medewerkers is ADLER de toonaangevende fabrikant van lakken, verven en houtverduurzamingsmiddelen in Oostenrijk. Het familiebedrijf werd in 1934 opgericht door Johann Berghofer en is vandaag de dag onder leiding van Andrea Berghofer in handen van de derde generatie. Elk jaar verlaat 21.000 ton lak de fabriek in Schwaz (Tirol) naar klanten in meer dan 30 landen over de hele wereld. In 2018 werd in Heeze ADLER Benelux opgericht; daarnaast heeft ADLER verkoopkantoren in Duitsland, Italië, Polen, Zwitserland, Tsjechië en Slowakije.

ADLER produceert sinds 2018 als één van de eerste bedrijven in zijn branche 100% klimaatneutraal. Met behulp van een groot aantal maatregelen heeft ADLER zijn ecologische voetafdruk tot een minimum weten te beperken. ADLER compenseert onvermijdelijke restemissies door erkende klimaatbeschermingscertificaten en draagt zo bij aan de financiering van nieuwe projecten ter bescherming van het klimaat.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.