Platform voor de interieurbouwbranche
Krachtige baseline ‘Crafting value for future generations’ symboliseert visie

Krachtige baseline ‘Crafting value for future generations’ symboliseert visie

De drang naar innovatie is belangrijk voor de groei van elk bedrijf. Dat geldt voor een jonge starter, maar evenzeer voor een gevestigde waarde, zoals Brachot, dat al 120 jaar gespecialiseerd is in de ontginning, productie en distributie van natuursteen en samengestelde materialen. In 2020 kondigde de groep met elf Family Members heel wat vernieuwingen aan, zoals een totale rebranding, de Stone Gallery en de introductie van de keramieklijn Uniceramica en de eigen graniet Nordlys.

Brachot beschikt over 20 steengroeves, 8 productiefaciliteiten en 16 distributie-units en omvat 11 Family Members. “Brachot Surfaces produceert en distribueert hoogwaardig plaatmateriaal in natuursteen en samengestelde materialen, terwijl Beltrami natuursteentegels voor binnen- en buitentoepassingen levert. Stoneasy.com is ons online kanaal en Larvik Granite in Noorwegen is eigenaar van zes groeves”, vertelt marketing manager Laurence Roelens.

“Cameleon is onze Zuid-Afrikaanse natuursteengroeve en bij Indigra verzagen en bewerken we graniet uit Indische groeves. Verder hebben we de 5 groeves van Granitarn (graniet Tarn) en de 4 van SAG (graniet Rose de la Clarté) in Frankrijk. Bij SGS in Portugal wordt de graniet Blanc Perlé ontgonnen. In Ierland, tot slot, staat Kilkenny Limestone in voor de ontginning, productie en distributie van blokken, platen, tegels en afwerkingsproducten in de Ierse Blauwe Hardsteen.”

Totale rebranding en nieuwe showroom

Dat familieverhaal brengt Brachot voor het eerst naar buiten met een look & feel die verwijst naar de passie voor innovatie en de creatie van duurzame materialen. De nieuwe baseline ‘Crafting value for future generations’ beklemtoont immers dat échte waarde de tand des tijds doorstaat. Er werd een nieuw Brachot corporate logo ontworpen en ook de logo’s van de Family Members zitten in een nieuw jasje met een herkenbare identiteit. Ze vallen op door de typografie en het kleurgebruik, waaronder zwart, wit én het speciaal ontwikkelde Brachot Red.

“We transformeerden bovendien ons depot in Deinze tot een Stone Gallery. In deze opmerkelijke showroom voor platen in natuursteen, keramiek, terrazzo en composiet en het buitentoonpark kunnen bezoekers meer dan vijfhonderd soorten materialen in verschillende afwerkingen en in diverse afmetingen en toepassingen zien en voelen”, vult de marketing manager aan. “Verder zijn er ruimtes voor besprekingen, brainstormsessies en opleidingen, waardoor een echt kenniscentrum ontstaat.”

Innovatie troef

De Family Members van de groep blijven intussen investeren in innovatie. Zo biedt Brachot Surfaces met Uniceramica een collectie keramische platen in twaalf trendy marmer-, travertin, graniet- en basaltdesigns, leverbaar in een dikte van 12 en 20 mm.
“Met Nordlys introduceerde Beltrami een donkere graniet die getypeerd wordt door een wolkachtig schouwspel van grijsgroene kleurvariaties met hier en daar een schitterende fonkeling”, sluit Roelens af. “Deze gloednieuwe graniet wordt ontgonnen uit de pril aangesneden bank in de Noorse Emerald Pearl groeve van Brachot Family Member Larvik Granite. De blokken zijn steeds verschillend, waardoor de hieruit verzaagde platen en tegels een bijzonder uniek karakter hebben.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.