“Onze missie is om samen met de klant, het eindresultaat en de klant zelf naar een hoger niveau te tillen.”

02:22
13-01-2020

De weg naar de juiste interieurlak hoeft niet moeilijk te zijn

Wanneer je als spuiterij besluit om een nieuw merk interieurlak te omarmen, dan betekent dat in veel gevallen dat je ineens geconfronteerd wordt met een volledig nieuw assortiment lakken om uit te kiezen. Zeker als je kiest voor de interieurlakken van AkzoNobel Woodcoatings; daar tref je namelijk interieurlakken aan voor iedere denkbare situatie. Hoe maak je dan snel de juiste keuze, zonder volledige kennis te hebben van het leveringsprogramma?

AkzoNobel Woodcoatings heeft daar een zeer elegante oplossing voor gevonden. Onder de noemer ‘Basic, Upgrade & Premium’ presenteert het bedrijf een gedegen voorselectie van de meest toegepaste interieurlakken, waarbij je op een eenvoudige manier een keuze kan maken voor een gepast afwerksysteem en een keuze in lakken voor de desbetreffende ondergrond. In de praktijk blijkt dat deze manier van werken echter niet alleen handig is voor de starter, maar zeker ook voor de doorgewinterde klant van AkzoNobel Woodcoatings!

Keuzecomfort op meer dan één vlak

Rogier l’Abée, accountmanager bij AkzoNobel Woodcoatings is er helder over: “Natuurlijk staan we bekend om ons maatwerk in interieurlakken, daarnaast echter beschikken we over een heel groot arsenaal aan kant-en-klare oplossingen. In de praktijk kan het voor klanten lastig zijn om een juiste keuze te maken die past bij de eisen en wensen die worden gesteld aan diverse ondergonden. Ik ben met Martin van der Meer, technical representative Benelux, gaan zitten om het keuzeproces te vereenvoudigen. Daar is de voorselectie ‘Basic, Upgrade & Premium’ het resultaat van. Ideaal voor starters, schilders, kleine klusbedrijven en bedrijven die spuitlakken gebruiken om meteen de weg te vinden in het land van onze interieurlakken.”

“We zetten ons in voor alle klanten, van de kleine loonspuiter tot en met de grote meubelindustrie.”

 

“In de praktijk blijkt echter dat deze manier van werken veel handiger is dan gedacht: ook onze grote accounts maken er ook graag gebruik van. Lak hoeft namelijk niet altijd maatwerk te zijn, met onze voorselectie kun je precies de goede lak voor de goede toepassing vinden (hierdoor is het toch weer maatwerk). Ook onze distributietak vaart er wel bij, hun accountmanager hebben er een goed houvast aan.”

Martin van der Meer voegt toe: “We beschikken over een ijzersterk portfolio aan bewezen technologieën en een zeer ruim assortiment aan op maat lakoplossingen voor iedere situatie. Onze drive is om dit assortiment bereikbaarder en tastbaarder te maken voor de klant.”

Van der Meer en l’Abée hebben intensief samengewerkt. “Rogier heeft vanuit sales en ik heb vanuit techniek de kar getrokken. We hebben een vertaalslag weten te maken naar iets direct bruikbaars. Off-the-shelf interieurlak met precies de eigenschappen die je wenst, direct leverbaar.”

Het AkzoNobel Woodcoatings team. Van links naar rechts Robbert Bleeker, Rogier l’Abée, Tim Bouvry en Martin van der Meer.

 

Innovatie en duurzaamheid als speerpunten

Technical Service Manager voor Europa, Tim Bouvry, benadrukt daarbij nog eens hoe AkzoNobel Woodcoatings zich inzet voor duurzame innovatie. “We doen onderzoek naar alle mogelijke manieren van applicatie, substraten en processen. Onze missie is om samen met de klant, het eindresultaat en de klant zelf naar een hoger niveau te tillen. We betrekken hierbij onze techneuten en leiden ze op om deze kennis over te dragen op onze klanten. De nieuwe selectie-tool is uiterst geschikt en werkt drempelverlagend voor nieuwe en bestaande klanten, om onze systemen toe te passen. Uiteindelijk zal er een samenwerking ontstaan, waarbij de klant inziet dat hij zelfs voor het meest specialistische maatwerk bij ons terecht kan, op een duurzame manier.”

Robbert Bleeker, Sales Manager, sluit zich daarbij aan: “Voor ons en onze klanten is het belangrijk om te achterhalen of de oplossing van een vraagstuk ligt in het toepassen van een standaardproduct, of in maatwerk. Is een standaardproduct goed? Dan pluk je daar meteen de vruchten van, vanwege de snelle levertijd. Moet er een oplossing vanuit de chemie komen? Dan zit je bij ons absoluut goed. We zetten ons in voor alle klanten, van de kleine loonspuiter tot en met de grote meubelindustrie. Dat doen we duurzaam, met watergedragen lakken, zonder uitstoot van oplosmiddelen. Met een performance die vergelijkbaar is met niet-watergedragen producten. We zijn een bedrijf voor en door mensen, niet alleen voor nu, maar ook in de toekomst.”  

Tekst: Jan Mol
Beeld: AkzoNobel Woodcoatings

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Binnenwerk partners