Platform voor de interieurbouwbranche
Geen showroom en toch meer verkoopkansen?

Geen showroom en toch meer verkoopkansen?

Heeft u zichzelf ook al een afgevraagd hoeveel verkoopkansen u heeft laten liggen omdat de reguliere interieurbouwer niet over dezelfde wapens beschikt zijn als de industriële aanbieders of grotere collega’s met hun showroom(s)?

Wie een nieuwe keuken wenst, gaat naar een showroom, bekijkt de vele modellen en koopt vervolgens een ‘maatkeuken’ van een slimme verkoper. Maar wat als een ondernemer op zichzelf is aangewezen en geen showroom heeft?

Veel succesvolle doch kleinschalige professionals hebben geen showroom en bezoeken de mensen thuis, vaak op referentie of aanbeveling. Hun passie voor het vak, de menselijke benadering en het feit dat er geen kostenverslindende verkoop- en marketingmachine tussen zit, zorgt ervoor dat ze vaak toch de order krijgen. Dankzij de lage kostenstructuur slagen zij er uitstekend in om zich slim en efficiënt te organiseren. Ze kiezen bewust voor toeleveranciers die hen in staat stellen om snel te schakelen met handige tools. 

Denk aan themacatalogi met uitgekiende selecties van producten waarmee ze de eindklant kunnen inspireren, websites die vlot en overzichtelijk productfoto’s en korte videopresentaties op het scherm toveren, stalen om de diverse materialen te voelen et cetera. Met enige voorbereiding kunnen zij sterk voor de dag komen!

Wie gaat voor écht tevreden klanten en zijn maatwerk wil opwaarderen zorgt ervoor dat de inrichting van de lade en de uitrusting in de kast op het hetzelfde esthetische niveau is afgewerkt. De teleurstelling kan immers groot zijn als die prachtige uitziende keuken een lege doos blijkt te zijn. Het allerbelangrijkste is dat men natuurlijk heel goed luistert naar de behoeften van de klant, om vervolgens met productkennis en ervaring de klant te sturen naar een voorstel waarin hij zich volledig kan vinden. Niet alleen mooi, maar ook praktisch en doordacht om daarmee het comfort en de beleving te vergroten. Het is de combinatie van materiaalkeuze, design én de functionele uitrusting die de keuze van de eindklant zal bepalen. Die persoonlijke aanpak maakt het verschil en verhoogt de verkoopkansen.

Een leverancier die met de vakman meedenkt en de kansen om projecten scoren vergroot is LMC. Dit is een gespecialiseerde groothandel in meubel- en interieurbeslag die ver gaat in haar ondersteuning van de vakman zonder showroom. Zo bracht LMC recent een aantal themacatalogi uit: Blackollection, Goldcollection en eerder dit jaar ook een catalogus met accessoires voor keuken, badkamer en dressing.

Op verzoek van diverse klanten heeft LMC deze catalogus voorzien van grote foto’s die een zeer duidelijk beeld schetsen van de diverse mogelijkheden. De eindklant ziet meteen wat hij krijgt en kan direct een keuze maken. Ook de adviesverkoopprijs (inclusief BTW) staat netjes afgedrukt. Voor de vakman is dit een sterke troef: kwalitatieve producten, professionele presentatie én verkoopprijs gebundeld. De catalogus heeft een duidelijke structuur waardoor  snel en eenvoudig het gewenste product te vinden is. Honderden klanten hebben inmiddels deze catalogus in bezit en de reacties zijn uitermate positief. Een veel gehoorde kreet is: “Eindelijk een beslaghandel die begrijpt wat we nodig hebben.”

De inkoopprijzen kan de vakman vinden via zijn online account op het B2B-portaal lmcstore.com. Daar wordt duidelijk dat er een meer dan behoorlijke marge zit tussen de verkoopprijs in de catalogi en zijn inkoopprijs. Met enkele clicks is het mogelijk per project te bestellen. De hoge uitleveringsgraad en snelle levering zorgen voor een vlotte doorstroming en tevreden klanten.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.