Platform voor de interieurbouwbranche
‘Wij leveren niet alleen machines, maar ook ervaring en service’
Diana Molendijk vertelt over de vijf kernwaarden: deskundigheid, probleemoplossend vermogen, korte communicatielijnen, vertrouwen en klantgerichtheid.

‘Wij leveren niet alleen machines, maar ook ervaring en service’

Service in vijf kernwaarden

Bij Molendijk Houtbewerkingsmachines denken ze vanuit het wij-gevoel. Daarbij gaat het niet alleen om het bedrijf, maar ook om de relatie met de klant en staat het serviceaspect altijd centraal.

Het gaat om het samenwerken aan oplossing-en die aansluiten bij de wensen van de klant.

“Het is meer dan een woord. In alles wat wij doen gaat het om service en het belang van de klant”, zo laat Diana Molendijk weten. Om aan te tonen dat het meer is dan een kreet, heeft deze leverancier van houtbewerkingsmachines het begrip service verder vorm gegeven in vijf kernwaarden: deskundigheid, probleemoplossend vermogen, korte communicatielijnen, vertrouwen en klantgerichtheid. Het zijn kernwaarden die telkens weer terugkomen in de reacties van klanten en partners. Zoals bij Wout Vugts, eigenaar VSB Wellness: “Als collega’s mij om advies vragen, durf ik ze in alle eerlijkheid Molendijk Houtbewerkingsmachines aan te bevelen.”

Een goede CNC-machine kun je overal kopen, maar het was de persoonlijke benadering die doorslaggevend was.

Deskundig en probleem-oplossend vermogen

Deskundigheid staat vanzelfsprekend met hoofdletters in de aanpak van Molendijk Houtbewerkingsmachines geschreven. Of het nu gaat om het kiezen van de juiste machine of de aanpak van technische uitdaging, de klant krijgt altijd een professionele ondersteuning. Diana Molendijk: “Het gaat om meer dan het verkopen van machines. Wij bieden namelijk een passende oplossing die aansluit bij de specifieke behoeften en doelen van de klant. Waarom kiezen zij voor een specifieke machine? Dat moet centraal staan. Dankzij ons probleemoplossend vermogen nemen wij altijd onze verantwoordelijkheid.”

Korte communicatielijnen

Korte communicatielijnen zijn het handelsmerk en diverse klanten benoemen dit vaak als ze naar het contact met Molendijk wordt gevraagd. Het is de kern van de totale aanpak bij het bedrijf. Jan Middelkoop van Bouwbedrijf JG Timmer prees eerder in Binnenwerk de volgens hem prima communicatie. “Net zoals onze eigen organisatie vormen zij een bedrijf met korte lijnen. Wij hebben wel contact gelegd bij andere leveranciers, maar de voordelen en het goede gevoel bij Molendijk waren doorslaggevend.”

Vertrouwen

Een optimale samenwerking ontstaat dankzij het opbouw van vertrouwen. Hierbij staan integriteit en betrouwbaarheid centraal. Mark Broks eigenaar van Broks Keuken & Interieur zegt hierover: ”Een goede CNC-machine kun je overal kopen, maar het was de persoonlijke benadering die doorslaggevend was. Hun service en aanpak sluit aan bij de wijze zoals wij bij Broks zelf de klanten benaderen. Zij zetten een stap extra voor de klant. Voor ons bedrijf was dit de beste keuze.”

Klantgerichtheid

Tenslotte bleek het klantgericht meedenken vanuit Molendijk Houtbewerkingsmachines voor veel klanten bepalend. Zo ook voor Sam Braan van MR Interieur Design. “Zij proberen zich echt in het bedrijfsproces in te leven. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze ons een dure machine wilden aansmeren. Wij twijfelden tussen twee types. Mede dankzij het open advies kregen wij zicht op aspecten die juist voor ons productieproces belangrijk zijn. Het is gewoon maatwerk, toegesneden op de capaciteiten en wensen van het bedrijf.” Diana Molendijk voegt daar aan toe: “Het opbouwen van een goede relatie op lange termijn is van groot belang. Aandacht hebben voor de belangen en wensen van de klant zijn daarbij essentieel. Het gaat om het samenwerken aan oplossingen die aansluiten bij hun wensen.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.