Platform voor de interieurbouwbranche
‘Onze catalogi bewijzen de kracht van alles-uit-één-hand’
Natuurplaat mos gecombineerd in een Hettich reksysteem.

‘Onze catalogi bewijzen de kracht van alles-uit-één-hand’

‘We werken met een enorm brede collectie’

Begin september zijn de drie nieuwe catalogi van Ostermann bij de klanten bezorgd. Alleen al door het pakket op te tillen ben je er onmiddellijk van doordrongen hoe omvangrijk het assortiment is. Want, we hebben het wel over relevante informatie voor de drie belangrijke afdelingen waarop de interieurbedrijven drijven: verkoop en ontwerp op locatie of in de showroom,  uitwerken van het ontwerp op de werkvoorbereiding en – ten derde – de inkoop van materialen voor de werkplaats. Erik Sambros, directeur, is tevreden: “We ontvingen veel reacties. Men waardeert vooral het complete overzicht van de catalogi.”

Ergonomische hulpmiddelen voor in de werkplaats.

Volgens Erik waren er zelfs klanten die – na ontvangst – lieten weten verrast te zijn dat bepaalde artikelen ‘zelfs ook door Ostermann geleverd worden’. “Het belangrijkste doel is daarmee bereikt: het bewust maken van onze klanten dat ons assortiment echt heel omvangrijk is. Het grootste voordeel hiervan? Wel… men weet nu méér dan ooit dat we een one-stop-shopping-bedrijf zijn.”

Maar er is uiteraard méér 

Erik vervolgt: “Omdat we met onze vele services precies op maat kunnen leveren, hoef je bij ons nooit een hele rol te kopen. Ook zijn er nauwelijks voorwaarden voor minimumafnames. Daardoor kunnen onze klanten veel verantwoorder en bewuster met de eigen budgetten omgaan. Maar ook denken we na – bij onze leveringen – over verantwoord verpakkingsmateriaal,. Er wordt door ons geen afval verzonden of geproduceerd. En, als er al afval ontstaat, dan is dat ook geen reden van zorg. Wij hebben het namelijk goed georganiseerd: alles vindt centraal plaats. Denk daarbij aan recycling en hergebruik. Zo kopen we centraal in en leveren we precies op maat door. Dat vermindert het totaal aantal producten dat onze leveranciers moeten produceren ingeval ze op meer adressen zouden moeten leveren. Er is dus geen onnodige verspilling van materialen. Zo dragen we in onze keten bij aan een stuk duurzaamheid. En dát is uiteraard geen overbodige luxe in deze tijden!”

Linoleum kantenband.

Erik zegt dat Ostermann maandelijks nieuwe producten lanceert. “Feitelijk is dat bij ons een continue proces. Dat geldt ook voor de services zoals de configurator voor de verschillende op maat producten. Nieuw daarbij is dat die producten nu voor het eerst zo uitgebreid in de wit/grijze catalogus staan.”

Een van de nieuwe producten die exclusief bij Ostermann verkrijgbaar zijn, zijn kanten gemaakt van echt linoleum. “Een meubelstuk kan rondom dus ook met dit materiaal mooi worden afgewerkt”, zegt hij. “Het is een natuurlijk materiaal, het is fraai van kleur en niet onbelangrijk: het voelt heel prettig aan.”

Licht toegepast in hotelsuite.

Toch erkent Erik dat een fysieke papieren catalogus nooit sneller up to date kan zijn dan het presenteren van de mogelijkheden uit de eigen collectie op het internet. “Het doel van onze catalogus is vooral om de klanten te tonen dat we met een enorm brede collectie werken. Dat we echt een enorme diversiteit en veelvoud in huis hebben. En dat ‘alles uit één hand’ niet zomaar een kreet is, maar iets is wat we ook daadwerkelijk in de praktijk kunnen bewijzen. Alle reacties die we ontvingen op de drie catalogi bewijzen – wat mij betreft – dat het bewustzijn daarover is toegenomen: de markt weet meer dan ooit dat ‘alles uit één hand’ ons handelsmerk is.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.