Platform voor de interieurbouwbranche
‘Het produceren van luxe meubilair vraagt om passende machines’

‘Het produceren van luxe meubilair vraagt om passende machines’

Een oplossing in plaats van verkoop

Al vele jaren doet het team van Relaxury naar volle tevredenheid zaken met Felder Nederland. Omdat deze specialist op het gebied van luxe meubilair begin dit jaar een nieuwe showroom en werkplaats opende, koos het ervoor om tevens het machinepark te moderniseren. 

Het gaat om een complete ervaring. En juist daarvoor hebben zij de juiste machines en service nodig.

Na het vergelijken met diverse andere producenten, kozen de eigenaren en broers Emiel en Niels Robbertsen ervoor om toch weer voor de vertrouwde kwaliteit en service van Felder te kiezen. Over die groei van hun bedrijf en die bewuste keuze van de vertrouwde machineleverancier, vertelt zowel Emiel Robertsen als ook Gerco Oskam, adviseur bij Felder. 

Meer dan een meubel

Relaxury richt zich vooral op het maken van luxe meubels voor particulieren. “Dat is in de loop der jaren zo gegroeid. Sommige interieurbouwers doen het erbij. Wij zijn ons volledig op luxe maatwerk gaan focussen.” Oskam bevestigt dat hij al snel merkte dat beide broers een echte liefde hebben voor het ontwerpen en produceren van design en ambachtelijke meubels. “Zij willen dat hun werk luxe en vakmanschap uitstraalt. Wat zij maken is meer dan een meubel. Het gaat om een complete ervaring. En juist daarvoor hebben zij de juiste machines en service nodig.”

Nadat Relaxury al in 2019 voor een zaag, kantenaanlijmmachine en afzuiging had aangeschaft, besloot het deze keer ervoor te kiezen alles naar een hoger level te tillen. Daarbij waren vooral de upgrade van de software en de CAM aansturing met de F4nest optimalisatie essentieel voor de verdere professionalisering van het bedrijf. Het hele pakket werd turnkey als totaaloplossing geleverd inclusief boor- en freesgereedschap. 

“We werken nu sneller en nauwkeuriger.”

Robbertsen verklaart de reden waarom hij en zijn broer opnieuw met Felder in zee gingen: “Bij Felder weet ik al jaren dat ze over de kennis en ervaring beschikken om hun klanten goed te helpen. Het bieden van een oplossing op maat staat centraal, niet de verkoop van een machine. Bovendien wist ik uit eerdere ervaringen dat ze altijd snel reageren. Je wordt telefonisch geholpen of ze komen direct langs. Er is altijd een aanspreekpunt beschikbaar. Ook op momenten dat wij zelf een fout maken.”

Vertrouwensband

Bijkomend voordeel volgens Robbertsen is het bieden van maatwerk. “Ze willen geen dure machine aan je verkopen waar allerlei functies op zitten die je toch niet gebruikt.” Oskam haakt daar op in en verklaart de aanpak van Felder in dit traject. “We zijn eerst bij Relaxury gaan kijken wat er stond en hebben vervolgens goed geluisterd wat nodig was. Daarop is een nieuw aanbod gedaan. Dit is een heel actieve klant, waar zowel luxe als toekomstige groei van belang zijn. Gelukkig waren we dankzij het onderhoud van eerder aangeschafte machines goed met hun aanpak bekend. Die vertrouwensband was nu weer van belang. Je doet dit samen. Kwaliteit kunnen ze overal kopen, het gaat om service, onderhoud en nazorg.”

Oskam bracht zelf na de levering nog een bezoek aan Relaxury en zegt daarover: “De rust die in de werkplaats heerste was mooi om te ervaren. Minder mensen, minder hectiek. Ik zou alleen al betalen voor de stilte die er nu heerst. Dat is al pure winst.” Robbertsen knikt instemmend: “We werken nu sneller en nauwkeuriger. Natuurlijk moet je even investeren, maar dat betaalt zich later absoluut weer terug.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.