Magazines / Nr 05 2016

Nr 05 2016

Details als essentieel onderdeel van succes en welbehagen

Wie de Duitse grens passeert krijgt al snel een vakantiegevoel. Veel zaken ogen anders. Nee, misschien niet in de grote lijnen, maar juist de details zorgen ervoor dat iemand die gewaarwording van ‘in een andere wereld’ te zijn, zo sterk ervaart. Wegen, tankstations, verkeersborden, de dorpjes in de vallei of gewoon het beeld aan de horizon. Juist die aspecten versterken dat gevoel.

De redactie van Binnenwerk wil bij tijd en wijle nog wel eens de grens oversteken. Zo ook aan het einde van afgelopen zomer; voor een bezoek aan de fabriek van Berker Business Solutions in Ottfingen. Dat was op uitnodiging van haar Nederlandse importeur Calpe. De hartelijke ontvangst, de professionele indeling van een dag die gevuld was met lezingen plus rondleiding, maar vooral toch ook die befaamde Deutsche Höflichkeit bevestigden het gevoel een welkome gast te zijn in een andere wereld. Ja, juist. Zelfs binnen bij een organisatie lijkt het ondanks alle aandacht voor het onderwerp een beetje vakantie. Dankzij die details van hartelijkheid, het eten, de zakelijke gesprekken en de visies over onze landen en gewoontes. Mensen lijken overal gelijk, maar juist die details bepalen de verschillen. Vaak aangename verschillen die andere werelden, hoe dichtbij ook, zo prettig en aangenaam maken. Het was een trip die inspireerde.

Juist bij een bedrijf als Berker zijn details van belang. Als producent van onder andere contactdozen, schakelmateriaal, stop-contacten en andere elektrische installaties kennen zij als geen ander het belang van details om succesvol en onderscheidend te zijn. En dat belang is bij veel bedrijven die zich in Binnenwerk presenteren doorgedrongen. Door jezelf op details te onderschei-den kan een bedrijf succesvol zijn.

Waarom is een beurs als ARCHITECT@WORK zo succesvol? Door in detail anders te zijn dan een aantal andere beurzen. Is het de indeling? De formule? Beide opties zijn mogelijk, maar op kleine aspecten doet de organisatie het anders en neemt het aantal exposanten toe. Het verslag van die beurs leest u verderop in dit blad.

Wat te denken van DecoLegno? Telkens weer weten Patrick Leering en zijn team met iets nieuws te komen, zich te onder-scheiden. Soms een klein aspect, maar wel zo belangrijk om de potentiële klant te blijven verrassen. Diverse leveranciers uit de interieurbouwbranche zagen ook in dat het soms anders moet om de professional tegemoet te treden en ontwikkelden gezamenlijk het centrale Shapes Experience Center. Ook hierover leest u in deze editie. De achterliggende gedachte achter dit project is: doe het net even anders en zorg ervoor dat je onderscheidend bent.

Zowel bij Shapes, als bij ARCHITECT@WORK, als bij DecoLegno belanden mensen in een andere wereld. Al is het maar voor even. Net zoals onze eendaagse trip naar Duitsland. Soms ligt de uitdaging om de hoek en is deze te vinden in details. Voor wie dat doorheeft, gaat een nieuwe en andere wereld open. Dat is vaak de basis voor succes.

Namens het hele team van Binnenwerk wens ik u veel leesplezier.

Rob Buchholz

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: