Magazines / Nr 02 2020

Nr 02 2020

Stay Safe, Stay Healthy

Met een grote mate van waarschijnlijkheid kunnen we nu – in het voorjaar – inschatten wat aan het eind van 2020 ‘Het Woord van het Jaar’ zal zijn. U kent ze vast wel, die lijstjes die in december traditioneel de media beheersen. Natuurlijk zal dit ‘Corona’ zijn. Of misschien ‘Coronavirus’.  U begrijpt wat ik bedoel.

Want, niemand – maar dan ook echt niemand – ontkomt aan alles wat de hele wereld en dus ook in België en Nederland nu treft. Hoe ‘de wereld’ er over een paar maanden uitziet? Wij weten het niet. En eerlijk is eerlijk: wij houden ons ook vast aan de toch doorsijpelende positieve berichten die we voorbij zien komen. Van mensen die hersteld zijn tot aan de succesvolle effecten om Flatten The Curve te bewerkstelligen. Net als u hopen we dat we snel weer ‘normaal’ verder kunnen.
Uiteraard spreken wij vanaf deze plek ook onze waardering uit voor bijvoorbeeld de medewerkers in de zorg. Er staat een grote druk nu op hen. Dankbaarheid is op z’n plaats. Feitelijk geldt dit uiteraard voor al die mensen die in de cruciale beroepen werken.

Vanzelfsprekend hopen we dat uzelf – beste lezer – goed op uzelf en uw naasten blijft letten. Als de tijden weer ‘normaal’ zijn, dan rekenen we er op dat we u weer live in goede gezondheid kunnen ontmoeten. Stay Safe dus! En, Stay Healthy.

Meeleesfactor

Wij denken overigens wel dat in deze tijden van structureel thuiswerk communicatie (met de doelgroepen) belangrijker dan ooit lijkt te zijn geworden. De meeleesfactor is groot, simpelweg omdat lezers nu iets meer tijd hebben. En, door te lezen, informeert men zichzelf. Dit zou uiteindelijk natuurlijk best eens een aanzet tot meer of andere innovatie kunnen zijn. U begrijpt het al; dat moedigen wij van harte aan!

Want, als u door déze editie bladert, dan ontdekt u ongetwijfeld ook dat die ‘innovatie in denken en doen’ in uw en onze branche niet heeft stil gestaan.

Bijvoorbeeld als we het hebben over de ‘ultieme finishing touch’. Het ontwerpen van bijvoorbeeld een keuken is altijd een delicaat samenspel tussen consument en interieurarchitect of tussen consument en keukenbouwer. Vele vragen komen dan op het pad van de betrokkenen: welk materiaal kiezen we? Welke combinaties zijn te maken? Welke kwaliteit streven we na? Kortom… op welke X-factor richten we ons? Een mooi interview hierover (zie pagina 30) hadden we met Kimberly Faro van Printerior, een zusterorganisatie van IMS-Werkendam. Lezen dus!

Tegelijkertijd kan niemand voorbijgaan aan de trend tot verdere individualisering. Niet meer het product, maar de koper met zijn eigen individuele wensen en eisen komt centraal te staan. Maar hoe speel je daar nu precies op in? We focussen ons deze keer eens op bijvoorbeeld de nieuwe schuifladesystemen van AvanTech YOU, door Hettich. Generatie na generatie lijkt het bedrijf een antwoord op die prangende vraag te hebben gevonden.  (vanaf pagina 34).

Weet u trouwens wat een [Commercieel] Beelddeskundige is? Zie onze vaste doorgeefrubriek De Pen. Daar wordt het een en ander uitgelegd. Inspiratie in optima forma op weg naar ….. tja, ook naar die X-factor dus!

Veel leesplezier!

Jerry Helmers

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: