Een kwalitatief goede machine leveren is vers één. Het bieden van oprechte nazorg aan de klant is echter misschien nog wel belangrijker. Want hoe serieus je een zakenrelatie neemt bij vragen of klachten is vaak doorslaggevend of de klant bij een vervolgaankoop wederom voor dezelfde aanbieder kiest.
Juist de service was voor Rouwhorst & Taken (specialist op het gebied van hoogwaardig maatwerk meubilair) doorslaggevend bij uitbreiding van hun machinepark. Het bedrijf koos ervoor om met Molendijk Houtbewerkingsmachines in zee te gaan. “Een aantal jaren geleden kochten we een HolzHer Lumina kantenaanlijmmachine. De toenmalige leverancier ging voor ons gevoel echter niet op juiste wijze met problemen om”, zo laat mede-eigenaar Ton Rouwhorst weten. “Uiteindelijk kwamen we via een tip van een toeleverancier met Molendijk Houtbewerkingsmachines in contact. De wijze waarop zij onze vragen oppakten was verhelderend, constructief en uiterst klantvriendelijk. Vervolgens zijn zij het onderhoud van deze machine blijven doen.”
Rouwhorst & Taken is een relatief jong bedrijf dat in 2011 werd opgericht door Remco Taken onder de naam Remco Taken Maatwerk meubelen. Sinds 2014 is Ton Rouwhorst toegetreden als compagnon en is de naam gewijzigd in Rouwhorst & Taken Maatwerk meubelen. Het bedrijf staat bekend als maker van keukens uit het midden en hogere segment, en maakt daarnaast reguliere meubels voor andere woon- en leefruimtes. “Voor ongeveer 80 procent bestaat onze klantenkring uit particulieren. Soms zijn het zakelijke opdrachten”, zo verklaart Rouwhorst. “Dat doen we in eigen land. Soms ook in andere landen zoals Spanje waar we woningen hebben ingericht en Oostenrijk waar wij bijvoorbeeld de inrichting van hotels verzorgden.”
Nadat Molendijk de afgelopen jaren de service van de HolzHer kantenaanlijmmachine naar wens had uitgevoerd, koos Rouwhorst & Taken bij aanschaf van nieuwe nesting CNC machine (type Dynestic) met Grunder Automatisch magazijn plus HolzHer Power-Pin 7605 bewust voor deze leverancier. Ja, we hebben ook bij een andere aanbieder gekeken maar het gevoel bij het bedrijf van Molendijk was doorslaggevend. We hebben een bezoek gebracht aan de HolzHer fabriek in Duitsland waar we dankzij een professionele demonstratie op al onze vragen een helder antwoord kregen.”
Behalve de CNC-machine met automatisch magazijn koos Rouwhorst & Taken voor de aanschaf van een HolzHer Power-Pin 7605. Ideaal om optimaal horizontaal te boren, lijmen en deuvelen.
Nadat de machines in 2023 waren opgebouwd en gebruiksklaar gemaakt, verzorgde de specialist van Molendijk een demonstratie. “Wij kregen uitgebreid de kans om alle vragen te stellen. Vervolgens was hun specialist altijd telefonisch beschikbaar om ons bij te staan. Vanzelfsprekend zijn ze na installatie van de CNC-machine een paar dagen langer intern geweest.” Rouwhorst erkent dat bij de Power-Pin een aantal kinderziektes speelden. “Die meldingen zag HolzHer zelf ook en heeft hiervoor een passende oplossing geboden. Nadat deze waren opgelost, functioneerde ook deze volledig naar wens.”
Over de reden van uitbreiding zegt Rouwhorst: “Je bespaart tijd en dus geld. Dat weegt altijd zwaar mee. Het is een investering in kwaliteit en duurzaamheid omdat een nesting CNC-machine minder afval oplevert. We kunnen dankzij deze machine slimmer werken. Het maakt ons meubilair nog specialer, inclusief een strakkere afwerking. Bovendien neemt het de medewerkers het nodige werk uit handen. Ze hoeven minder te slepen en ons bedrijf is klaar voor de toekomst. Iedereen is gebaat bij deze investering, inclusief de klanten.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Molendijk Houtbewerkingsmachines B.V..
Contact opnemen