Platform voor de interieurbouwbranche
‘We hebben een ketenuitdaging’
Froukje van Osch, commercieel directeur van Arte Groep

‘We hebben een ketenuitdaging’

Het is een tijdloos citaat dat zeker in deze tijden afgestoft mag worden. Zowel in de strijd tegen Covid-19, als voor (de formatie van) het kabinet, is samenwerking niet alleen geboden – het is noodzaak.

Maar ik zal me in deze column niet opwerpen als politicus, noch me laten verleiden tot uitspraken hoe we de coronacrisis moeten aanpakken. Ik houd me ook veel liever bezig met de creatie en productie van prachtige ontwerpen om de klant te verrassen. Voor de interieurbranche die ons allemaal zo lief is, ligt echter ook nog een grote uitdaging in het verschiet. 

Kwaliteit en maatwerk van onze producten blijven toenemen, maar geldt dat ook voor de verduurzaming van de gehele productieketen. Weten we precies waar ons materiaal vandaan komt, wat de impact op het milieu is en wie er – op wat voor manier dan ook – bij betrokken zijn geweest? Met andere woorden, gebeurt alle productie in de gehele keten op een duurzame en humane manier?  

Impactvolle cases

Het is hoog tijd voor iedereen die onze branche een warm hart toedraagt, om verantwoordelijkheid te voelen en te nemen voor het verduurzamen van de waardeketen, van grondstof tot en met het eindproduct. Maar ook hier zie ik de noodzaak tot – daar heb je ‘m weer – samenwerking. Het begint bij bewustzijn van onze gedeelde verantwoordelijkheid. En door de dialoog te zoeken en kennis te delen met je ketenpartners. Door bewust te kiezen voor grondstoffen die geen negatieve impact hebben op het milieu. Door niet alleen de eigen arbeidsomstandigheden te verbeteren, maar ook – of juist – te kijken naar de arbeidsomstandigheden bij je internationale leveranciers. Door te inspireren met impactvolle cases.

Ik nodig jullie van harte uit om met mij en met elkaar het gesprek hierover aan te gaan en samenwerkingen op te zoeken ten behoeve van een duurzame toekomst van onze geliefde branche. 

Alleen ga je sneller, samen kom je verder. 

Laten wij met onze sector een voorbeeldfunctie vervullen. Met elkaar, alle belanghebbenden. Samen. Want er is géén probleem dat we niet samen op kunnen lossen. 

Froukje van Osch (29), commercieel directeur van Arte Groep. In 2020 vierde het bedrijf haar 25-jarig jubileum. Sinds de oprichting zoekt het bedrijf naar manieren om een steentje bij te dragen aan een betere wereld.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.