Platform voor de interieurbouwbranche
‘Vragen worden steeds concreter’

‘Vragen worden steeds concreter’

Samen met Rutger de Jong van ARPA uit Schiedam blikken we terug op Interzum. En, die is positief. Niet alleen omdat het druk was maar vooral ook omdat het bezoek als ‘kwalitatief hoogwaardig’ kan worden gekarakteriseerd. En, omdat de beurs – wat Rutger betreft – zeker ook een goede netwerkfunctie bood. “Ik heb ontzettend veel mensen gesproken”, zegt hij. 

Rutger vervolgt: “Ik merk dat de vragen, die aan ons worden gesteld, in de loop der jaren steeds concreter lijken te worden. De bezoekers bleken specifiek op zoek te zijn naar noviteiten van Arpa – Fenix. Maar ook is het onze ervaring dat vragen heel strategisch door de bezoekers zijn opgespaard. Ook zij willen dus een goed gesprek voeren. Wat wij uiteraard ook erg leuk vinden – en dat stemt ons tot tevredenheid – is dat mensen een (her)bevestiging zoeken voor hun keuze voor Arpa – Fenix in het verleden.”

Als Rutger gevraagd wordt, wat dan de rode draad is van al die vragen, dan is hij meteen helder. “Mensen willen van ons weten hoe wij de zogenoemde ‘Copycats’ ervaren. En, men is nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag hoe we onze voortrekkersrol in de branche blijven ontwikkelen.”

ARPA

Een selectie van de decors.

Volgens Rutger was er in z’n algemeenheid relatief weinig nieuws te zien op de beurs. “We hoorden dit in de gesprekken die we hadden. Zowel gevraagd als ongevraagd vertelden de bezoekers dat ze eigenlijk op de gehele Interzum méér hadden verwacht. Het verklaart waarschijnlijk de vooruitstrevende spirit op onze stand, juist omdat wij wél veel noviteiten presenteerden, zoals de diverse nieuwe HPL decors van Arpa, de nieuwe Fenix wasbakken en de introductie van de gepatenteerde BLOOM – Technology. Over dit laatste: het gaat hierbij om 50% minder fenol hars in onze platen. En, er is 48% minder CO2-emissie.”

ARPA

Veel kleurrijke inspiratie.

Als Rutger tot slot wordt gevraagd of het sentiment van deze editie van de Interzum representatief is voor de markt, het komende half jaar, antwoordt hij bevestigend. “Ja, er is nog nooit zo veel behoefte geweest aan verduurzaaming. Daar gaan veel gesprekken over. En daar zit dus veel potentie in. Kijk maar naar onze BLOOM – Technology: het product is in de kern veel duurzamer maar er is geen enkele concessie gedaan aan alle huidige producteigenschappen zoals bijvoorbeeld de kras-slagvastheid. Dat alles zal zich de komende maanden verder voortzetten.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?