Platform voor de interieurbouwbranche
Uitbreiding assortiment geeft platenleverancier nieuwe impuls
Sinds kort rijdt Holland Laminati weer met een eigen vrachtwagen op de weg.

Uitbreiding assortiment geeft platenleverancier nieuwe impuls

Met nieuwe collecties gemelamineerd spaanplaat van SWISS KRONO, decoratieve panelen van Sm’Art en werkbladen van FENIX® krijgt Holland Laminati meer voet aan de grond in de Nederlandse platenmarkt. Meer mogelijkheden in maatwerk en een digitale slag zorgen ook nog eens van betere bediening van klanten. 

Platenleverancier Holland Laminati uit Ravenstein heeft 2020 aangegrepen voor een flinke renovatie, zegt Marcel Tiemessen. “We hebben ons assortiment uitgebreid met een collectie gemelamineerd spaanplaat en dunlaminaat van SWISS KRONO. Het unieke van Swiss Krono zijn de eigentijdse decoren en de matte structuur van de platen. We hebben platen in zes verschillende corpuskleuren, van lichtgrijs tot donker. Daarnaast leveren we sinds dit jaar een collectie high-end decoratieve panelen en laminaten van Sm’Art. Dat zijn prachtige decoren in melamine die door hun diepe structuren bijna niet van echt hout te onderscheiden zijn.” 

Een keuken afgewerkt met matte FENIX® NTM-platen.

Uitbreiding Arpa® en Fenix®-collectie

Naast de nieuwe producten heeft Holland Laminati ook de merken Arpa® For You, FENIX® NTM en FENIX® NTA verder uitgebouwd in Nederland, vervolgt Tiemessen. “Die platen kunnen we in allerlei vormen en maten aanleveren, zoals werkbladen, los HPL of compact. Voor de keukenindustrie bieden we zelfs FENIX® werkbladen met daarin een spoelbak. Dat is uniek op de markt. Door inkoop van grote volumes kunnen we klanten scherpere prijzen bieden. Daarnaast verzorgen we meer maatwerk. We kunnen halffabricaten leveren, zoals panelen op maat en beplakte platen.” 

Vergroten afzetmarkt

Om het eigen afzetgebied verder te vergroten, heeft Holland Laminati een nieuwe vertegenwoordiger aangesteld: Ron Derks. Op kantoor in Ravenstein heeft Tiemessen gezelschap gekregen van een general manager, de Belg Jan Lombaerts. “Door mijn vlaamse accent even wennen als ze mij aan de lijn hebben. Ze vragen zich af of ze niet per ongeluk naar Holland Laminati België hebben gebeld. Maar gelukkig kan ik ze snel geruststellen. Door alle uitbreiding hebben we meer voet aan de grond gekregen in de meubel- en interieurbouw. Om verder te groeien met Holland Laminati zoeken we ook nog een nieuwe saleskracht.” 

Kleurenwaaier met corpuskleuren van SWISS KRONO.

Digitaal gemak

Met een digitale slag probeert Holland Laminati klanten ook online beter te bedienen. Lombaerts. “We hebben recent een nieuwe website gelanceerd, waarop klanten direct hun scherpste prijs kunnen aanvragen. Daarnaast openen we in de nabije toekomst een webshop, waar we ons hele assortiment online gaan aanbieden. Met een eigen account kunnen klanten onze voorraad bekijken en bestellingen plaatsen. Een klanthistorie houdt bij wat ze eerder hebben besteld. Dat werkt een stuk efficiënter dan wanneer alles via de telefoon of mail moet.”

Fenix® Cycling Challenge

Tiemessen noemt tot slot nog een leuke trigger voor klanten om producten van de FENIX® NTM- en NTA-collectie bij Holland Laminati af te nemen. “FENIX® is samen met Alpecin sponsor van de wielerploeg van Mathieu van der Poel. In het kader daarvan hebben we de FENIX® Cycling Challenge bedacht. Klanten die door de afname van Fenix®-producten bij ons een omzetstijging realiseren, worden beloond met een fietstruitje of een ander wielergerelateerd geschenk. Het is maar iets kleins, maar het zet wel zowel FENIX® als Holland Laminati op een sportieve wijze  op de kaart.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.