Platform voor de interieurbouwbranche
Twee prestigieuze Awards voor Arpa Industriale

Twee prestigieuze Awards voor Arpa Industriale

Twee productinnovaties van Arpa Industriale hebben net na de zomervakantie de prestigieuze Iconic Awards 2021 van de German Design Council gewonnen. Goed nieuws dus ook voor directie en medewerkers van het in Schiedam gevestigde bedrijf. Bloom-technologie voor Arpa HPL en FENIX NTM® wonnen de titel ‘Best of Best’ in de categorie ‘Innovatief Materiaal’, terwijl de nieuwe VIS-technologie werd bekroond als ‘Winnaar’ in dezelfde categorie.

Rutger de Jong, Countrymanager voor de Benelux bij Arpa Industriale, kan dus een tevreden man zijn. Het jarenlange credo dat innovatie, design én duurzaamheid heel goed hand-in-hand kunnen gaan, is met het winnen van deze belangrijke Awards andermaal bevestigd.

Bloom is de op lignine gebaseerde technologie, gecreëerd door de afdeling Research & Development van het bedrijf voor het vergroten van het gebruik van natuurlijke grondstoffen in de kern van Arpa HPL en FENIX NTM. De kern van de producten van Arpa is in de basis gemaakt van papier en thermohardende hars gebaseerd op fenol. Met Bloom wordt ligninetechnologie geïntroduceerd voor het met plusminus 50% aanzienlijk reduceren van de hoeveelheid fenol in de hars.

Dit is de vierde prijs die Bloom-kern-technologie heeft ontvangen na de Materialpreis 2020, de ADI Design Index 2020 en de Interzum Award ‘Best of Best’ 2021. De VIS-oppervlakte technologie voor hoogwaardige oppervlakken van Arpa werd ook ‘Winnaar’ in de categorie ‘Innovatief Materiaal’ van de Iconic Awards 2021. Dit bewerkte oppervlak heeft een zeer hoge slijtweerstand dankzij het gebruik van minerale bestanddelen. Aangezien het ook organische componenten bevat, is de tactiele ervaring van de texturen iets waar je blij van wordt. 

Context van de maatschappij

Met het winnen van prijzen en Awards is Arpa Industriale overigens wel bekend. “We wonnen bijvoorbeeld onze eerste Iconic Award al in 2016, toen FENIX NTM werd benoemd als ‘Best of Best’”, zegt Rutger de Jong. “De Awards die we nu hebben mogen ontvangen, bevestigt ons dat we op de goede weg zijn en dat de professionals in de markt waarderen wat we doen. En, hoe we er in staan. Toch realiseer ik me als geen ander dat deze Awards niet tot stilstand bij ons mogen leiden. Innovatie is iets wat je elke dag moet willen doen. De markt is immers in beweging. Klanten zijn in beweging. En de hele maatschappij beweegt. Door al die verschillende contexten goed met elkaar te kunnen blijven verbinden, slaag je er in om steeds weer betere én relevantere producten te maken. Dus ik zou het andersom beredeneren: we rusten nooit op onze lauweren. Wij blijven intensief bezig met het thema innovatie. Als we volgend jaar of in de nabije toekomst daar wéér prijzen mee winnen, dan is dat uiteraard fantastisch. Maar het is natuurlijk niet het doel. Dat we ons blijven richten op de behoeften in de markt en daarnaast state of the art artikelen ontwikkelen is ons échte einddoel.”

De Iconic Awards worden jaarlijks georganiseerd door de German Design Council, een van ‘s werelds meest toonaangevende expertisecentra in communicatie en kennisoverdracht binnen de sectoren van ontwerp, merkontwikkeling en innovatie.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.