Platform voor de interieurbouwbranche
Toch nog het beursgevoel dankzij Häfele on the Move

Toch nog het beursgevoel dankzij Häfele on the Move

Met Häfele on the Move trekt de producent van beslagtechniek, verlichtings- en sluitsystemen het land door om klanten de nieuwste producten te tonen. Op 8 juli ging Häfele langs bij De Oude Interieurbouw in Amersfoort. “Eindelijk kunnen we de producten weer in het echt zien en voelen.”

Geen 1400, maar slechts 3 vierkante meter beursruimte dit jaar voor Häfele. Doordat vakbeurzen als de Houtpro+ en Interzum vanwege corona werden afgelast, moest Häfele een creatieve manier bedenken om haar producten bij de klant te brengen. Met Häfele on the Move is dat gelukt. Een in-house beurs bestaande uit een mobiele beursvloer, beeldscherm en elf zwarte dozen gevuld met een selectie van de meest recente Häfele-producten, speciaal afgestemd op de interieurbouwers. Natuurlijk mag ook de hostess, genaamd Helen, niet ontbreken. Al zit er vanwege haar kartonnen gestalte helaas geen welkomstwoord in.

In no-time opgezet

Sinds half mei rijden zeven Sales Partners van Häfele door heel Nederland om met Häfele on the Move klanten te bezoeken. “Deze beurs zetten we binnen 20 minuten op en hij is ook zo weer ingepakt”, zegt Gerwin Groot Bluemink, Sales Partner bij Häfele Nederland. “De ene keer staan we in een kantoorruimte, de andere keer in een magazijn of een werkplaats. Dankzij het flexibele concept zijn we in staat om op elk type locatie het gevoel van een mini-beurs te creëren. Vergeleken met een normale beurs is deze beurs alleen wel wat minder goed voor de stappenteller.”

De Oude Interieurbouw

Op donderdag 8 juli heeft Groot Bluemink de beursstand opgetuigd bij De Oude Interieurbouw in Amersfoort. Rondom de tafel verzamelen zich alle werknemers van de interieurbouwer, van werkvoorbereiding tot inkoop. “We vinden het belangrijk dat iedereen hierbij aanwezig is”, zeggen eigenaren Leon en Lisa de Oude. “Normaal gesproken gaan we graag met het team samen naar de beurs. We willen dat ook zij de producten kunnen zien en voelen. Zij zijn uiteindelijk degenen die ermee moeten werken.”

Fysieke beurs erg gemist

Volgens De Oude is Häfele on the Move in deze afstandelijke tijden een meer dan welkom evenement. “Door het ontbreken van reguliere beurzen stonden we afgelopen jaar iets meer stil in onze zoektocht naar nieuwe hoogwaardige producten. We ontvingen wel folders en nieuwsbrieven, maar daarbij mis je toch de binding met de producten. Dat maakt je minder scherp. Daarnaast zorgt een beurs voor een band met je leveranciers. Je maakt even een praatje en stelt vragen.”

Dozen openen

In Amersfoort lopen medewerkers van De Oude beurtelings naar de tafel om een doos te openen en de producten erbij te pakken. Per product vertelt Groot Bluemink wat over de eigenschappen en voordelen, ondersteund door slides op het scherm. “We nemen een vaste selectie producten mee naar elke klant. Daarbij gaat het om prototypes van nieuwe producten, artikelen die we recent hebben geïntroduceerd en bestaande producten die we hebben doorontwikkeld. Niet elk product is voor een klant op dit moment misschien interessant, maar we vinden het toch belangrijk dat ze weten wat we allemaal in huis hebben voor eventuele toekomstige vragen van de eindklanten.”

Interessante producten

Eenmaal uit de doos gaan de producten van hand tot hand. Het AXILO plintverstelsysteem, Free Space klepbeslag, de DressCode kastinrichting en het Loox5-verlichtingssysteem worden met veel aandacht bekeken. “Met name de verstelbare poten van AXILO zijn voor ons erg interessant”, zegt De Oude. “Bij het stellen van keukens worstelen we nog weleens met demping of helling. Daarvoor bieden deze stelpoten uitkomst. Ook de Loox-verlichting blijft prachtig. Daar werken we al een aantal jaar mee, maar de doorontwikkelingen van Häfele zijn mooi om te zien.”

Meer aandacht voor de klant

Na iets meer dan een uur zijn alle dozen uitgepakt. De mannen van de werkplaats maken nog een rondje om de tafel. De Oude: “Het is mooi dat sommige producten discussies opleveren. Kunnen we hier iets mee? Is het beter dan wat we al hebben?” Ook Groot Bluemink is blij met een kritische blik. “Feedback helpt ons om onze producten te verbeteren. Wat verder fijn is aan dit concept, is dat we per klant meer aandacht en tijd hebben. Als de reguliere beurzen straks weer van start gaan, zullen we hier dan ook zeker mee doorgaan.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.