Platform voor de interieurbouwbranche
Sterke merken verenigd voor een nog completer aanbod
Ciranova is een van de vier merken die de Blanchon Group tijdens Houtpro+ in de kijker zet.

Sterke merken verenigd voor een nog completer aanbod

Goede hefboom om te groeien in Nederland

Trek je naar Houtpro+, dan kom je wellicht ook voorbij de stand van de Blanchon Group. Deze overkoepelende organisatie bundelt sterke merken voor de behandeling en afwerking van hout. De groep dankt zijn naam aan de Franse marktleider Blanchon, maar omvat ondertussen ook de merken Ciranova, Ciranova Tech en sinds kort Rigo. Laat die laatste nu net de ideale hefboom zijn om de positie op de Nederlandse markt te versterken.

Beursverantwoordelijke Mathieu Meulenaere.

Dit jaar tekent de Blanchon Group, in tegenstelling tot de vorige jaren, present op Houtpro+ en daar heeft het een goede reden voor. Sinds mei maakt het Nederlandse merk Rigo deel uit van de groep. Dat is een katalysator om zich verder te ontplooien in de Nederlandse markt, met een focus op de houtbehandelingsproducten van de fabrikant.

“Als overkoepelende organisatie voor de houtsector staan we met Rigo in onze rangen nog sterker”, zegt beursverantwoordelijke Mathieu Meulenaere. “Bovendien heeft de merknaam Rigo weerklank bij de Nederlandse houtverwerker. Die professionals hebben via de Blanchon Group nu toegang tot nog meer producten om hun hout optimaal te beschermen en af te werken.”

De Blanchon Group is traditioneel aanwezig op diverse beurzen, zoals Prowood.

Vier merken in de kijker

De beursstand staat voornamelijk in het teken van vier merken, die elk hun eigen focus hebben. Blanchon ontstond in 1832 al in Frankrijk en vormde vijf jaar terug de Blanchon Group als motor voor een internationalisering van het merk. Blanchon zelf omvat producten voor houtbehandeling voor binnen en buiten. Vorig jaar vervoegde het Belgische Ciranova de groep, met zijn sterk portfolio aan producten voor binnenschrijnwerk. Met Ciranova Tech kwam ook het gamma aan producten voor de industriële klant erbij. Daarnaast staat uiteraard Rigo in de kijker. 

De groep staat voor kwalitatieve oplossingen voor de houtbewerker.

“Met de overname van Rigo hebben we niet enkel ons productenaanbod uitgebreid”, benadrukt Mathieu. “Tegelijk versterkten we ons netwerk en onze regionale aanwezigheid. Voorheen hadden we één vertegenwoordiger voor heel Nederland. Nu hebben we een echt team van gemotiveerde Nederlandse gezichten, met de nodige expertise en kennis van de specifieke uitdagingen en gevoeligheden op de Nederlandse markt. Dat schept vertrouwen.” 

De afgelopen maanden zette de Blanchon Group sterk in op opleiding en uitwisseling tussen de merken en de medewerkers. Zo kon iedereen elkaar leren werken en versterken.

Ton aan informatie en selectie stalen

Om het groeiverhaal en de brede expertise aan de Nederlandse professional voor te stellen, kiest de Blanchon Group op Houtpro+ bewust voor een algemene bedrijfsstand. De vier voornaamste merken vormen de fundamenten van het beursverhaal. Mathieu: “Het in de kijker zetten van slechts enkele producten, zou onze draagwijdte onvoldoende duiden voor houtprofessionals die ons nog niet kennen. We willen net onze brede waaier aan oplossingen, onze kennis en onze kwaliteit over de hele lijn aantonen. Dat laatste doen we onder meer met een selectie aan stalen. We willen bezoekers prikkelen om ons merk beter te leren kennen, tijdens een bezoek aan hun bedrijf op een later moment.”

Bij interesse noteert een vertegenwoordiger je gegevens en laat een medewerker uit de regio een afspraak maken voor een demo. Dat is het moment om de juiste oplossingen en producten te matchen aan elke potentiële klant. “De beurs is maar een eerste kennismaking, maar we kijken er heel erg naar uit”, besluit Mathieu.

HAL 5 – STAND 5120  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.