Een van de eyecatchers op HoutPro+ was de sierlijke tunnel van Cleaf Decorspaanplaat in hal 5. De slogan, ‘Zie, Voel, Beleef’, deed zijn naam duidelijk eer aan. Van houten latten tot textiel en van stucwerk tot koperachtige metallics. Twaalf jaar hard werken aan de eigen collectieopbouw, relaties en naamsbekendheid betaalde zich voor DecoLegno uit op de vakbeurs in Den Bosch.
“In de aanloop naar HoutPro+ was ons salesteam in volle spanning”, vertelt Patrick Leering, directeur van DecoLegno. “Uiteindelijk was de beurs één groot hoogtepunt. De communicatie met de organisatie verliep super, ook naar de opbouw toe. Zowel deelnemers als bezoekers, iedereen was enthousiast. De reacties op de stand, maar ook op ons bedrijf waren heel positief. Het mooiste compliment kreeg ik van een relatie van het allereerste uur: “Jullie collectie is echt onderscheidend in de markt. Het is elke keer weer vernieuwend.”
Patrick vervolgt: “Ons onderscheidende vermogen zit hem vooral in de focus op één product waar we het maximale uithalen. Cleaf komt van oorsprong uit Italië en wij springen graag in op alle vernieuwingen in melamine en HPL. We zorgen dat onze collectie klopt met de Nederlandse en Belgische markt.”
Tijdens HoutPro+ waren alle noviteiten van DecoLegno zichtbaar op groot formaat. De nieuwe serie Jiometori, met horizontale en verticale belijning in houtvariaties en een legergroene unikleur. De exclusieve Fusion collectie, melamine met een afwerking van echt textiel. De nieuwste decoren in Lacca, waarbij metallics een belangrijke rol spelen. Quercia, met zijn nieuwe eikenstructuur en als laatste werd ook de nieuwste Ares kleur gepresenteerd, met de uitstraling van pleister of stucwerk.
DecoLegno was met een tweede stand aanwezig op HoutPro+. Hier konden bezoekers kennis maken met het nieuwe solid surface programma van Durasein®. Deze collectie onderscheidt zich met betoverende en spraakmakende dessins. Het gaat daarbij om decors met levendige aders, subtiele glitters of deeltjes die de beleving geven van glas, graniet of zandsteenkorrels. Maar ook tijdloze en eigentijdse unikleuren.
Al was de beurs voor Patrick en zijn team onvergetelijk, hij kijkt nu al uit naar de volgende editie: “Ik zou het fantastisch vinden als er ooit een ‘platenplein’ zou komen. In het midden een horecagedeelte en dan daaromheen de presentaties van de nieuwste materialen. Om vijf uur kan de bar open, muziekje erbij, en samen de dag afsluiten. We zijn daar allemaal met dezelfde doelstelling: klanten ontmoeten, netwerken en nieuwe materialen tonen. Het zou toch mooi zijn als we dat met elkaar kunnen doen? We wachten geduldig editie 2025 af.”
Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.