Platform voor de interieurbouwbranche
Samen ben je altijd succesvoller dan in je eentje!

Samen ben je altijd succesvoller dan in je eentje!

Interview met Sjoerd Nabuurs van Reddy Lelystad

Hij is pas vier jaar zelfstandig ondernemer in de keukenbranche maar de groei zit er goed in. Sjoerd Nabuurs, directeur/eigenaar van REDDY keukens Lelystad is dus een tevreden man. “Ik heb genoeg kennis van de keukenbranche, maar een eigen zaak opzetten was toch nog wel even een ding. Voor mij was de keuze dan ook snel gemaakt toen ik in contact kwam met MHK (Marketing voor Industrie en Handel, red.). Zowel vanuit een financieel perspectief als vanuit het concept van REDDY, kon ik een vliegende start maken.”

REDDY is een van de franchiseformules van MHK en biedt – volgens Sjoerd – veel voordelen. Lokaal ondernemerschap én een sterke marketing! “Het zit vooral in de visie op hoe je met klanten omgaat. Je ziet in de keukenwereld nog nét iets te vaak het gepush en het te actiematig verkopen. Reddy staat daar 180 graden anders in. We staan voor een sympathieke verkoopbehandeling. Geen ingewikkelde onderhandelingen met de klant, maar gewoon in één keer de scherpste verkoopprijzen. Kortom, geen trukendozen waar je de klant mee overvalt.”

REDDY keukens is een Europese formule van MHK Group met inmiddels meer dan 90 vestigingen in Europa. In Nederland wordt binnenkort de 21e REDDY vestiging in Alphen aan den Rijn geopend.

Daarnaast wordt er binnen het franchiseconcept veel werk door MHK uit handen genomen. “Dan kun je denken aan bijvoorbeeld de marketing, de social media en het maken van goede afspraken met leveranciers. Ik ben best druk als ondernemer, maar omdat deze belangrijke zaken door MHK worden gedaan, vind ik zélf ook een betere balans tussen mijn ondernemerschap en mijn privéleven. Ik kan gewoon niet alles zelf doen. Op een gegeven moment is mijn tijd op. Maar ik heb wel het gevoel dat ik hierdoor een betere ondernemer ben geworden.”

Sjoerd stipt ook de goede contacten met zijn collega’s binnen de REDDY franchiseformule aan. “Zo kun je op de jaarlijkse Ervaringsdag al je ondernemersvraagstukken bespreken met de anderen. Uiteindelijk ben je samen altijd succesvoller dan in je eentje.”

Een blik op de toekomst is lastig. “Natuurlijk zijn wij in de keukenbranche afhankelijk van de grillen in de wereld. En dan heb het ik nog niet eens gehad over de situatie op de woningmarkt en de ongewisse hypotheekrente. Het is dus lastig voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar aan de andere kant ben ik juist door mijn aansluiting bij REDDY van MHK positief. Je hebt door alle contacten daar een netwerk van concrete meedenkers omdat iedereen hetzelfde doel heeft.”

Koen Daandels, formulemanager REDDY, sluit aan bij het gesprek. “In Nederland is in 2010 de eerste vestiging geopend. We richten ons op de groep van ‘Smart Shoppers’, we zijn daarom gepositioneerd als een retailformule voor de prijsbewuste koper. Er wordt pertinent níet met kortingen geconcurreerd, want het lage prijsniveau van REDDY vormt, samen met het uitgebreide dienstverleningspakket, de basis voor de béste prijs.”

Koen legt uit dat de netto-prijsstrategie van REDDY heilig is: de klant hoeft niet te onderhandelen. Dit komt de transparantie en voorspelbaarheid in een ondoorzichtige markt ten goede. “Er is in de markt behoefte aan een prijsbewuste formule die waarmaakt wat wordt beloofd: goede kwaliteitskeukens voor een prima prijs. De klanten van Sjoerd in Lelystad zullen het kunnen bevestigen!”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.