Platform voor de interieurbouwbranche
John Overbeek: “Met interieurfolie stimuleer je het hergebruik van materialen.”

‘Restyling hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn’

Aanbrengen van interieurfolie levert meteen een upgrade op

Eén ding is zeker… de vraag naar interieurfolie in Nederland groeit. En niet zo’n beetje ook. Zeker sinds de coronaperiode toen Nederland thuis zat én de behoefte ontstond om de eigen woning mooier en aantrekkelijker te maken, bleek zelfklevende interieurfolie de ideale oplossing. Gladde oppervlakken zoals wanden of keukenkastjes én werkbladen ondergaan in ‘no time’ een ware metamorfose. “Of zelfs de hele keuken”, zo lacht John Overbeek, werkzaam bij VinkVTS en verantwoordelijk voor de sales en marketing. “Ook op de zaak hebben wij onze eigen keukenblok van een ware upgrade voorzien, natuurlijk met onze eigen zelfklevende interieurfolie!”

Een wand met interieurfolie: alsof je echt in het bos loopt! Levensecht!

Aan enthousiasme dus geen gebrek. Terecht. En ook niet aan het geloof dat de groei naar interieurfolie nog meer zal toenemen de komende jaren. “Tijdens de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) in Gorinchem, eind september, demonstreren we live hoe het is voor de interieurbouwer om deze zelfklevende interieurfolie aan te brengen. Eén persoon kan het doen. Misschien wel het allerbelangrijkste werkvoordeel? Dat is renoveren zonder geuroverlast en stof. Men kan 2D- oppervlakken veel eenvoudiger aanpakken. De folies zijn verder kras- en waterbestendig. Daarnaast zijn ze hittebestendig tot 110 graden Celsius en hebben ze een B1-brandcertificering.”

Natuurlijk eigen productie met de meest geavanceerde machines.

VinkVTS laat de bezoekers op de stand graag verrassen met de zeer uitgebreide collecties. “Intussen hebben we meer dan 300 dessins aan zelfklevende folie in ons gamma. Vrijwel alles is mogelijk. Er zijn zelfs texturen, die je ook daadwerkelijk voelt. Denk onder andere aan houtnerven. We zijn er bovendien van overtuigd dat elke interieurbouwer die in gesprek gaat met zijn opdrachtgever (‘Wat zullen we doen?’) heel veel inspiratie kan leveren. Of andersom gezegd: iedere eindklant krijgt vanzelf nieuwe ideeën over hoe hij zijn eigen woning of kantoor kan inrichten zonder dat er sprake is van een ingewikkeld, tijdrovend en duur renovatietraject!”

Volgens John is niet alleen het gemak een belangrijk verkoopargument voor de zelfklevende interieurfolie. “Uiteindelijk hebben we het hier ook over duurzaamheid”,  zegt hij. “Ons voormalig keukenblok is daar een goed voorbeeld van. Het blok dat we op de zaak hadden, was wat oubollig. Ja, natuurlijk kun je dan een hele nieuwe keuken aanschaffen, maar door een restyling met interieurfolie, kun je een bestaande keuken – in een nieuwe look and feel – blijven gebruiken. Je stimuleert daarmee hergebruik. Er hoeft dus niet elders een compleet nieuwe keuken te worden gefabriceerd.”

Er wordt vanuit voorraad gewerkt: snelle levertijden dus!

John vertelt dat ze enkele jaren geleden gestart zijn met een collectie van 30 kleurdessins van 3M DI-NOC, die later is uitgebreid met 95 kleuren en dessins van Bodaq. “Bovendien werken we vanuit voorraad. Met andere woorden: als er ’s middags vóór 17.30 uur is besteld, dan is de bestelde folie in principe de volgende dag al bij de klant in huis. Daarnaast bieden we in ons Training Center in Wormerveer een training ‘Interieurfolie aanbrengen’ aan, waar de fijne kneepjes van het vak worden aangeleerd.”

De spreekkamer in Wormerveer. Practice What You Preach… veel interieurfolie. Dus… inspiratie!

Of het nu gaat om de uitstraling van kantoren, ziekenhuizen, zorginstellingen, hotels, winkels, woningen of het interieur van schepen… volgens John zit het juiste product er uiteindelijk altijd tussen. “Wat ons betreft hoeft de restyling van welke ruimte dan ook geen grote ingewikkelde én dure uitdaging meer te zijn. Het aanbrengen van zelfklevende interieurfolie levert meteen een ware upgrade op, waardoor de look and feel als het ware als ‘compleet nieuw’ wordt ervaren. En dát is precies waarvoor we het doen”,  zo besluit John.

Niet in de gelegenheid om de InCoDa te bezoeken? Bezoek dan het Experience Center van Vink VTS in Wormerveer.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.