Platform voor de interieurbouwbranche
Nieuwe aanwinsten voor een nog betere dienstverlening
Een impressie van de nieuwe website.

Nieuwe aanwinsten voor een nog betere dienstverlening

Toegegeven, klanten hadden al niets te klagen bij ’s lands snelst groeiende leverancier van decoratieve plaatmaterialen. Met het uitbreiden van het verkoopteam en het lanceren van een nieuwe website mét een handige besteltool, heeft RET Interieur de nodige stappen gezet om de groei de baas te blijven en klanten een optimale ervaring te kunnen blijven bieden.

Geoptimaliseerd werken

RET Interieur faciliteert met de nieuwe website en geïntegreerde webshop een stuk bedrijfsoptimalisatie bij de bestellende klant. We zijn in gesprek met Sander Geurtsen – salesmanager bij RET Interieur – over de nieuwe ontwikkelingen. 

“We zijn zeer volledig in het geven van informatie op onze website. Daarbij hebben wij de website als het ware in ‘lagen’ opgebouwd. Zo zijn er zeer gesegmenteerd voor iedere doelgroep gerichte data beschikbaar. Interieurbouwers met een geldig KVK-nummer krijgen een allround bestelaccount. Daarmee hebben zij volledig toegang tot de webshop en kunnen zij 24/7 hun bestellingen bij ons ingeven. Voor RET Interieur is dit klantenportaal een echt verlengstuk van onze dienstverlening. Heeft een bedrijf eenmaal een account, dan kan één iemand als beheerder worden ingesteld. Hij of zij kan binnen het eigen bedrijfsaccount andere collega’s toewijzen binnen het portaal en bepalen welke privileges zij krijgen. Mag iemand wel of niet op eigen titel inkopen en zo ja, tot welk bedrag bijvoorbeeld? Bestellingen die gedaan worden kunnen online worden gevolgd en repeterende orders zijn met één druk op te knop eenvoudig opnieuw te bestellen. Op deze manier helpen wij klanten hun inkoopproces te optimaliseren en wordt RET Interieur geïntegreerd in het bedrijf van de klant.”

Een impressie van de nieuwe website.

Natuurlijk is er gedacht aan de architecten en overige groepen interieur professionals die betrokken zijn bij een project. Zij krijgen een speciaal ‘fan’ account om zo ook prijsinformatie te kunnen inzien ten behoeve van calculatie en gebruik te kunnen maken van de gratis stalenservice. “Het bestellen van de materialen zélf blijft echter uitsluitend beschikbaar voor de interieurbouwers, wij willen de lijnen puur houden in de bedrijfskolom”, schetst Geurtsen. Voor alle overige bezoekers geldt dat zij weliswaar geen account kunnen krijgen, maar wél van alle informatie en inspiratie gebruik kunnen maken.  

Op zoek naar mogelijkheden en inspiratie? Snel vinden wat je zoekt!

Extra aandacht verdient de pagina op de site waar ter inspiratie projecten worden getoond. “Dat doen we heel compleet. Mooie projectfoto’s worden vergezeld van directe links naar zowel het toegepaste materiaal, als de interieurbouwer en indien van toepassing de architect die het project op zijn naam heeft staan. Op deze manier maken wij online de cirkel rond en brengen wij eventueel geïnteresseerden direct in contact met de juiste partijen. Op termijn maken we het ook mogelijk voor klanten om hun projecten zelf rechtstreeks te kunnen uploaden”, besluit Sander. 

Nieuwe aanwinst niet alleen digitaal 

Naast een nieuwe site is er ook verse aanwas van het verkoopteam. “Door nieuw personeel aan te nemen kunnen we niet alleen de groei die we doormaken opvangen, maar ook anticiperen op een andere manier van werken die onze nieuwe website met zich meebrengt. Onze nieuwe verkopers binnendienst – Denny en Raven – hebben straks door minder telefoonverkeer voor orders meer tijd om extra aandacht aan de klanten te geven. Bovendien bieden zij de nodige support bij het gebruiken van de vernieuwde website.” De website van RET Interieur met onlinebestelfunctie is sinds begin september live.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.