Platform voor de interieurbouwbranche
‘Laat de consument naar onze producten vragen bij de vakhandel’
WOCA Maintenance Oil zorgt ervoor dat de vloer goed beschermd is.

‘Laat de consument naar onze producten vragen bij de vakhandel’

Nieuwe marketingstrategie moet het hart van de eindgebruiker winnen

Voor Henk Laverman van WOCA Nederland BV is het duidelijk: wil je als merk in beeld komen bij de eindgebruiker, dan zul je deze rechtstreeks moeten aanspreken. En dat is precies de nieuwe marketingstrategie van de fabrikant van oliën, lakken, zepen en onderhoudsmiddelen voor hout. “Door meer vraag vanuit de consument te creëren zetten we niet alleen WOCA als merk op de kaart, we wijzen de consument ook de weg naar onze dealers”, aldus Henk.

In een van de commercials zien we een schutting opgeknapt worden met WOCA Exterior Wood Oil.

De voorbode was er al

“De wens om meer communicatie rechtstreeks richting de consumenten te doen, werd voorafgegaan door signalen dat dezelfde consument echt op zoek is naar goede onderhoudsmiddelen voor hout. Henk: “We zagen de afgelopen twee jaar een enorme toename in traffic naar onze klanten met een webshop. De consument weet ons daar te vinden. Natuurlijk is het ook logisch dat er meer traffic plaatsvond door de coronamaatregelen: de thuisblijvers richten zich massaal op renovatie en onderhoud van alles in en om huis. Des te belangrijker is het voor ons om echt goed in beeld te komen bij deze eindgebruikers”, aldus Henk.

Een voor de consument herkenbare situatie.

Drie commercials ‘on air’

Zoals reeds te lezen was in dit magazine, heeft WOCA alles uit de kast getrokken om drie commercials te maken. “Deze waren vorig jaar gereed en zijn onlangs in première gegaan op de zender RTV Noord”, licht Henk toe. “Consumenten die onze website bezoeken naar aanleiding van de commercials, koppelen we aan onze dealers op de site. Uiteraard staan we als WOCA iedere consument met specifieke vragen ook met liefde te woord, we blijven een bedrijf dat graag het juiste advies geeft.”

We vragen Henk of deze rechtstreekse benadering van de consument geen onrust kan veroorzaken onder de dealers. Hij antwoordt: “Dat zou jammer zijn als dat zou gebeuren en het zou ook nergens voor nodig zijn. Wat wij beogen met onze rechtstreekse benadering van eindgebruikers is dat WOCA het eerste contact verzorgt, inclusief een stuk advies als dat nodig is. Wij verkopen niet rechtstreeks en zullen dat ook niet doen. Daar is en blijft de vakhandel, de dealer voor. Het enige wat we doen, in voetbaltermen, is een goede voorzet, zodat de dealer de order zo kan inkoppen. Zo zorgen we samen voor verkoop, werk en traffic en de zaak.”

Wereldwijd als merk steeds bekender

Voor WOCA Nederland BV is de stap om het hart van de consument te gaan veroveren ook op een ander vlak logisch. Henk: “Ons merk geniet wereldwijd steeds meer bekendheid. We worden zichtbaarder, daar wordt vanuit Denemarken heel actief aan gewerkt. Als WOCA Nederland willen we daarbij zeker niet achterblijven. Enerzijds profiteren we graag mee van de verhoogde zichtbaarheden anderzijds helpen we mee om zichtbaarder te worden. Maar, de ‘bottomline’ is en blijft dat we zonder onze dealers nergens zouden zijn. Zij zijn voor ons dé ‘live’ schakel tussen ons merk en de eindgebruiker.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.