Interzum is een uitstekende plek om het eigen bedrijf in de kijker te zetten. Wie nieuwe producten of een nieuwe huisstijl wil presenteren, is op deze internationale vakbeurs op de juiste plek om zich te profileren.
Voor Saréco was het de eerste keer in veertien jaar dat het bedrijf zich weer met een eigen stand op Interzum presenteerde. “Wij willen Saréco opnieuw in de markt presenteren”, zo laat directeur Michel Golbach weten. “Wij zijn producent van uniek gemelamineerd plaatmateriaal. Onze hoofdvestiging is sinds een aantal jaren in Duitsland gevestigd, maar voor ons is de Nederlandse markt van groot belang. Waarom wij uniek materiaal leveren? Dat heeft onder andere te maken met de combinatiemogelijkheden en afmetingen die wij kunnen aanbieden. Onze platen zijn 1.01 tot 1.30 in de breedte en 2.44 tot 4.20 in de lengte. Deze formaten in combinatie met de eigenschappen zoals brandvertragend (Euroclass C en B), waterwerend, CARB II ingekleurd, maken dit mogelijk. Wij werken samen met diverse leveranciers en kunnen daardoor decoratief plaatmateriaal op maat leveren. Onze basiscollectie bestaat uit ruim 100 decoren van Uni, Hout tot Specials zoals Aluminium, extreem mat, anti-fingerprint en krasbestendig, deze zijn tevens als HPL op voorraad. Hiernaast hebben wij ook klantgebonden decoren op voorraad.”
“Behalve het melamineren, zagen wij de plaat op maat, brengen kantenband aan en kunnen dankzij een moderne CNC-machine ook diverse bewerkingen uitvoeren zoals frezen of sponningen aanbrengen. Dit levert een kant-en-klaar product op. Het zijn vooral wandenbouwers, stand- en interieurbouwers die onze producten afnemen, maar we zien het plaatmateriaal ook terug bij winkelinrichting. Bovendien bieden wij klanten de mogelijkheid om platen bij ons op voorraad te houden. Wij kopen gericht in en op het moment dat ze nodig zijn, kunnen wij direct beginnen met de bewerking die aansluit bij de wensen van de opdrachtgever.”
De reacties van de beursbezoekers waren volgens Golbach positief. “We hebben een nieuwe collectie op de markt gebracht, inclusief nieuw logo en website (www.sareco.com). Op de stand konden we direct ons complete spectrum laten zien. Veel mensen zijn bekend met de bedrijfsnaam, maar zijn niet volledig op de hoogte van de vele mogelijkheden die wij te bieden hebben. Dankzij Interzum staat Saréco weer duidelijk bij veel mensen op de kaart.”