Platform voor de interieurbouwbranche
Intera Interieurbouw krijgt nieuwe eigenaren

Intera Interieurbouw krijgt nieuwe eigenaren

Intera Interieurbouw uit Geldrop wordt per 1 oktober overgenomen door twee nieuwe eigenaren. Oprichter Jan Retera verkoopt de inrichter van hotels, restaurants, bars en andere projecten na 26 jaar aan Luuk Haegens en Max van Duijnhoven, beiden uit Uden.

Intera Interieurbouw is stevig geworteld in regio Eindhoven, maar is betrokken bij projecten in het hele land. Zowel in de horeca als daarbuiten. Oprichter Jan Retera leerde het vak van interieurbouwer van zijn vader en startte in 1995 zijn eigen bedrijf. Vorig jaar vierde Intera zijn 25-jarige jubileum. ,,Hoogstaande kwaliteit leveren voor een goede prijs. Leveren volgens planning. Afspraken nakomen. Dat is altijd onze focus. Daarbij zijn we heel flexibel en denken we altijd mee met de klant. Dat maakt het uitdagend, maar vooral ook heel leuk”, zegt hij. 

Combinatie van ervaring en expertise 

Nieuwe mede-eigenaar Max van Duijnhoven wordt operationeel eindverantwoordelijk. Hij heeft veel ervaring in de wereld van interieurdesign. Luuk Haegens wordt commercieel eindverantwoordelijk. Hij is al jaren werkzaam in de hospitalitybranche. De combinatie van hun ervaring en expertise sluit naadloos aan binnen het speelveld van Intera Interieurbouw. 

,,Intera is een bijzonder bedrijf. We wisten dit al van diverse prachtige projecten, maar vanaf het moment dat we bij Intera binnenkwamen, wisten we het zeker. Dit bedrijf is tot heel veel in staat”, stelt Van Duijnhoven. Haegens kan dit bevestigen. ,,Gesprekken met het personeel maakten ons nóg enthousiaster. Iedereen binnen het bedrijf is trots en daar hebben ze ook helemaal gelijk in. We willen de kennis en kunde, maar ook de saamhorigheid graag uiten”, zegt hij. Beiden benadrukken dat ze het DNA van Intera in stand willen houden. 

Vertrouwen in opvolgers 

Jan Retera draagt het bedrijf met vertrouwen over aan zijn opvolgers. ,,Ik moet een goed gevoel bij een overname hebben. Ik wil Intera Interieurbouw na 26 jaar op een warme manier overdragen”, vertelt hij. ,,Het eerste gesprek met de jongens gaf dan ook dit juiste gevoel. Het klopte op alle fronten. Ze zijn heel erg enthousiast, leergierig en hebben interessante plannen.” 

Online zichtbaarheid 

Haegens en Max van Duijnhoven vinden het onder meer belangrijk om te investeren in online zichtbaarheid. Hierbij is bijvoorbeeld te denken aan een nieuwe, eigentijdse website en meer aanwezigheid op social media. ,,Dit hoort bij de nieuwe generatie. We willen graag iedereen laten zien tot waar we in staat zijn”, aldus de twee. 

Exclusieve projecten 

Intera realiseert niet alleen hotels, maar ook veel restaurants, bars, winkels en andere bedrijven. Vaak zijn het exclusieve projecten. De corebusiness van het bedrijf is en blijft het ontwikkelen en realiseren van totaalconcepten voor de hospitality- en leisuremarkt, restaurants, nieuwbouw, particuliere projecten in het hogere segment, fastfoodconcepten en retail.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.