Platform voor de interieurbouwbranche
Häfele blijft investeren in de toekomst

Häfele blijft investeren in de toekomst

Juist in deze tijd is het belangrijk als bedrijf om bezig te zijn met innovaties en nieuwe ontwikkelingen. Inspelen op de veranderende behoeftes van de klant en de markt is ook voor een bedrijf als Häfele essentieel. Het bedrijf wil nieuwe stappen zetten die het leven van de ontwerper, meubelbouwer en eindgebruiker verder veraangenamen en eenvoudiger maken.

Managing director van Häfele Nederland, Frank Knapper, is tevreden over de recente ontwikkelingen. “De omzetten in eigen land zijn goed en we zijn met diverse topics bezig. Daarbij kijken we kritisch naar onszelf en stellen we steeds weer de vraag: wat is onze meerwaarde? Wij willen van toegevoegde waarde zijn als het gaat over innovatie en service. Juist nu is dat enorm belangrijk.”

Häfele

Partner

Stil zitten is nooit een optie voor Knapper. “Met Loox5 hebben we een goede stap naar de toekomst gezet en bieden we de meubelmaker de mogelijkheid zich te onderscheiden. Daarbij hebben we onze dienstverlening op het gebied van lichtdesign verder uitgebreid door het aanstellen van verlichtingsconsultants en het creëren van de nieuwe Lichtplan Service. Het doel is om klanten te helpen met vraagstukken die steeds moeilijker worden. Wij geven ondersteuning bij het vinden van technische oplossingen en willen nog meer dan voorheen een partner zijn door een deel van het ontwerp en de productselectie van onze klant over te nemen, zodat de meubelmaker zich kan concentreren op zijn/haar kracht.

Ja, Häfele is een toeleverancier, maar wij willen het de klant zo eenvoudig mogelijk maken. Service is daarbij essentieel.” Met het zelf ontwikkelde kastsysteem DressCode bracht Häfele een noviteit op de markt waarbij eenvoud leidend was. Hetzelfde geldt voor de houten lades op maat. Twee nieuwe producten die naadloos aansluiten bij de wensen van de moderne klant.

Häfele

Opleiden

In de afgelopen jaren investeerde Häfele veel tijd en energie in het opleiden van eigen mensen. Knapper: “Dit heeft ertoe geleid dat we nu over een eigen kenniscentrum beschikken waar de klant altijd op terug kan vallen. Het is voor elk bedrijf steeds belangrijker om de dienstverlening goed op orde te hebben. Ook online. De website is een platform waar filmpjes, technische info en heldere prijzen zorgen voor duidelijkheid. Het gemak voor de klant is daarbij leidend.” Behalve het trainen van eigen personeel is Häfele gericht op het opleiden van eigen klanten. Dat kan gewoon op locatie. Een aanpak die positief wordt ontvangen. “Zo kunnen zij vervolgens de eindklant enthousiasmeren.”

Häfele

Verleiding en communiceren

Naast het verbeteren van service is het aspect verleiding essentieel. Zeker op het gebied van domotica. Een onderdeel waar Häfele volop mee bezig is. Volgens Knapper geldt hetzelfde voor hospitality en de medische markt. “Wij zijn ons daar volop aan het ontwikkelen. Zowel de vragen vanuit die kant als de productgroepen worden steeds complexer. De ontwikkelingen gaan snel. Het is belangrijk de klant het gevoel te geven dat ze iets speciaals krijgen. Bij het hoofdkantoor in Stuttgart is een team van honderd mensen dagelijks bezig met ontwikkelingen op het gebied van verlichting. Zo is het doel om in alle producten van Loox5 chips te integreren die met elkaar kunnen communiceren, zodat een compleet netwerk ontstaat. Alles communiceert met één centrale post. Technologie wordt op alle fronten steeds belangrijker.”

Meer gemak bij het bestellen, meer inspelen op de wensen van onze klant en de eindgebruiker plus nog meer focus op service en advies. Daarmee zijn we terug bij de centrale gedachte van Häfele: investeren in de toekomst.

“Wij zijn in Apeldoorn in een nieuw pand gevestigd. In Hannover is een nieuw magazijn gerealiseerd. Daardoor kunnen wij nog flexibeler de markt bedienen. Die totale service is een meerwaarde voor onze klanten.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.