Platform voor de interieurbouwbranche
Eindelijk nieuw pand in gebruik

Eindelijk nieuw pand in gebruik

Nog steeds dezelfde locatie maar het hoofdkantoor wel met een complete nieuwe Look and Feel. Aan het woord is Rutger de Jong, Countrymanager voor de BENELUX.

Tekst: Jerry Helmers   Beeld: Jerry Helmers en ARPA / Federico Villa   

“Als je soms zo midden in een verbouwing zit, dan vraag je je wel eens af… waar zijn we aan begonnen?” zo begint hij lachend. “Maar natuurlijk is het ’t allemaal waard. En, het was vanzelfsprekend een aantal jaren geleden een logische keuze. We zijn een bedrijf dat in de designwereld werkt en dan móet je er zelf goed en representatief bij willen zitten. En op een gegeven moment neem je een besluit. Feitelijk hebben we het hele gebouw gestript. Alleen het geraamte stond nog, zo zou je kunnen zeggen. En daarna weer alles opbouwen.”

Rutger vertelt dat het niet alleen om het bereiken van de gewenste representativiteit in Look and Feel ging. “Uiteraard was deze verbouwing ook gekoppeld aan onze groei-ambities. We willen niet een leverancier zijn met slechts een monsterkamer waar onze klanten doorheen struinen om wat te zien en te voelen. Nee, we willen juist ook een bondgenoot van de markt zijn en onze bezoekers meenemen in een leefwereld die inspireert en motiveert. Wij willen praktisch laten zien hoe mooi design kan zijn. Zowel modern als tijdloos. Hoe mooi de meubels zijn die we zelf gebruiken én die natuurlijk ook uit onze eigen materialen bestaan.”

Meerdere merken

Rutger legt uit dat de inrichting van de showroom een van de laatste concrete stappen is. “Uiteindelijk zijn we een plek waar we onze bezoekers meerdere merken, die vallen onder DE Broadview Holding, kunnen laten zien en beleven zoals natuurlijk het populaire FENIX® en andere (nieuwe) Arpa HPL decoren, zoals Arpa HPL BLOOM®, metals en VIS®. En door de komst van zusterbedrijf Formica Benelux dus ook Formica en Homapal producten. Voor de buitengevel hebben we gebruik gemaakt van eye-catchers van Trespa® en voor sanitair oplossingen GetaCore®. In de showroom komen voorbeelden te staan maar ook op de plekken waar wij – als medewerkers – vertoeven, zijn deze materialen verwerkt. Eigenlijk is ons hele gebouw een ware showroom geworden waar nu de laatste puntjes nog op de i gezet gaan worden.”

Rutger de Jong op het transparante kantoor. ‘De doorkijk past helemaal in deze tijd’.

Vanzelfsprekend zijn er ook technische verbeteringen aangebracht. “Wij staan voor duurzaamheid. We hebben er hier in dit vakmagazine al eerder over verteld. Maar ja, dan moet je het zelf ook écht zijn. Zo is dit gebouw veel energiezuiniger en hebben we overal LED-verlichting aangebracht.”  Rutger benadrukt dat een eventueel bezoek in de toekomst veilig zal blijven. “Of er nu wel of geen Covid-19 is: we hebben een State-Of-The-Art luchtbehandelingssysteem laten installeren.”

Ook vanuit ‘openheid’ perspectief zijn er verbeteringen. “Op ons kantoor is er meer doorkijk. Daar waar mogelijk is glas ingezet. Daardoor meer transparantie.”

“Ja, we kunnen nu zeggen dat we weer klaar zijn voor de toekomst maar een bedrijf moet dat eigenlijk altijd zijn. Logisch ook: de markt verandert namelijk continu. Er is nu een verschuiving naar de eindklant die zelf vraag creëert. De particulier lijkt meer dan ooit de baas. Dat bedoel ik positief. Ook in de zakelijke markt is er wat aan de hand: bedrijven hebben minder vierkante meters nodig door de coronacrisis en de nieuwe standaard van het thuiswerken. Dat betekent dat bedrijven een andere kijk hebben gekregen op interieur en de sfeer waarin men werkt of wil gaan werken. Wij zijn dus klaar voor de uitdagingen die dit met zich meebrengt!”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.