Platform voor de interieurbouwbranche
De eigen identiteit van de consument

De eigen identiteit van de consument

Individualiteit betekent dat je de vrijheid hebt om te kiezen. De moderne consument stelt steeds maar weer andere eisen aan haar eigen manier van leven. Daar hoort tevens de wijze van woninginrichting bij. Het interieur is meer dan ooit een verlengstuk van de eigen identiteit.

Een nieuwe visie op waarden laat de consumenten andere eisen stellen aan vormgeving, gebruik en functie van ruimtes en meubels. Dat stelt de meubelbranche voor een zowel conceptionele als economische uitdaging. Hettich ziet daarin een grote kans en tilt de individualiseerbaarheid van producten op basis van complete concepten naar een hoger plan. 

Individualiteit
Er wordt geen meubelstuk gekocht, maar levenskwaliteit, flexibiliteit of duurzaamheid. 

Drie belevingsdimensies
Hettich heeft met Fascin[action] al drie belevingsdimensies vastgelegd, die consumenten motiveren bij de aanschaf van meubels: vormen voelen, van comfort genieten en ruimte winnen. De nieuwe identiteit van de koper verlangt steeds meer naar individualiseerbare producten die als vanzelf geïntegreerd kunnen worden in de persoonlijke waarden en levensstijl. Er wordt geen meubelstuk gekocht, maar levenskwaliteit, flexibiliteit of duurzaamheid. Keuken- en meubelkopers worden zodoende een heterogene groep, waarin ieder individu zich persoonlijk en emotioneel aangesproken wil voelen. 

Individualiteit
Hettich maakt de megatrend individualisering, tot het thema op de Interzum 2019.

Individualiseerbaarheid is de nieuwe norm
Bij Hettich is het al jaren de filosofie om de consument toegevoegde waarde te bieden door de individualisering van meubels en de mogelijkheid om dit economisch meetbaar te maken. De platformconcepten voor de schuifladesystemen ArciTech en InnoTech Atira bieden klanten nu al de mogelijkheid om op basis van één zijwand een enorme product- en design­diversiteit te realiseren. Uitgaande van het platformidee stelt Hettich voortaan allesomvattende concepten met inspirerende productoplossingen centraal die eenvoudig in alle woonvormen kunnen worden toegepast en ruimte bieden aan nieuwe meubelideeën. Op de Interzum 2019 toont Hettich exclusieve productoplossingen en totaalconcepten voor comfort, design en opbergruimte, waarmee individualiseerbaarheid de norm kan worden. 

Hettich is tijdens de Interzum te vinden in hal 8.1, stand D30/E41.

Tekst: Hettich & Rob Buchholz   Beeld: Hettich

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.