Platform voor de interieurbouwbranche
Een 10-jarig jubileum vraagt ook om een terugblik

Een 10-jarig jubileum vraagt ook om een terugblik

Ostermann is vanaf het ontstaan van Binnenwerk al van de partij. Het bedrijf wilde een nieuw visueel sterk initiatief in onze branche graag ondersteunen. Ostermann is een vertrouwd gezicht en betrouwbare partner die er gewoon is en klaarstaat in goede tijden en in tijden van crisis.

Er is natuurlijk heel veel gebeurd in de afgelopen 10 jaar. De sterke opkomst van elektronisch winkelen, in fysieke producten maar ook in informatie. Zo is bijvoorbeeld het winkellandschap veranderd, maar ook kantoren zijn anders ingericht en de gezondheidszorg is anders georganiseerd. 

Ostermann is een sterk klantgericht bedrijf wat in de afgelopen 10 jaar met al deze veranderingen is meegegroeid en inmiddels investeringen heeft gedaan om de komende jaren een belangrijke partner te kunnen blijven of zijn. Het aantal voorraadplaatsen is van ongeveer 16.000 gegroeid naar 60.000. Tevens is de logistiek nagenoeg geheel geautomatiseerd, het productportfolio enorm uitgebreid en er zijn in maar liefst vier Europese landen nieuwe vestigingen geopend. 

Services zijn gebleven of verder uitgebouwd zoals het leveren vanaf 1 meter of per stuk, het op maat snijden in lengte en breedte van kantenband tot 100 millimeter breedte en de beschikbaarheid van alle gangbare lijmen. Ook geldt: vóór 16.00 uur besteld betekent, dat het dezelfde dag wordt verzonden. En steeds meer onderdelen kunnen op maat worden besteld (profielen en greeplijsten, lades, meubelrolluiken, schuifdeuren, verlichting, gelakte fronten, kaderdeuren met glas et cetera). Daarvoor zijn ook de passende configuratoren online beschikbaar. Gewoon in de toegankelijke OnlineShop.

Als totaalvakhandel wordt een compleet pakket kantafwerking, meubelbeslag, inbouwartikelen en werkplaatsbenodigdheden aangeboden. Alles wat nodig is om een ruimte vorm te geven. Alleen decoratief basis plaatmateriaal wordt niet geleverd.  Bijna one-stop shopping dus.  

Het samenwerken met minder leveranciers zorgt voor een kostenbesparing; één bestelling, één levering, één factuur, geen verzendkosten, minder communicatie, minder administratie, kortom minder inzet van uren op inkoop, werkvoorbereiding, goederenontvangst en administratie.  Bovendien heeft Ostermann veel gerichte kennis in huis, die graag met de klant wordt gedeeld. De productspecialisten, zelf ook meubelvakmensen, zijn er om te ondersteunen in het zoeken naar en vinden van oplossingen.         

Ostermann Nederland BV is sinds 1 juni verhuisd. Het nieuwe kantoorpand ligt op een steenworp afstand van het oude adres en biedt veel voordelen. Er is vooral rekening gehouden met het welzijn en de wensen van de medewerkers en met de verdere groei van de onderneming. De inrichting sluit aan bij het familiaire karakter van de onderneming.  Bovendien is er veel waarde gehecht aan een maatschappelijk verantwoorde bouwwijze. 

Van de uitstekende energie-efficiëntie, de milieuvriendelijke watervoorziening tot een overdekte fietsenstalling – bij de planning en ontwikkeling van het nieuwe pand is veel waarde gehecht aan het milieu, duurzaamheid en energie-efficiënt bouwen. Door de hoogwaardige bouwmaterialen en het goed uitgedachte interieur is het gebouw klaar voor de toekomst en kan de komende tientallen jaren efficiënt gebruikt worden. Moderne communicatieapparatuur zorgt ervoor dat de klant de vaste contactpersoon aan de lijn krijgt, de communicatiewegen zijn kort, men weet waar het over gaat.  

Dankzij de vele investeringen is Ostermann een moderne leverancier, altijd bezig met de dag van morgen. Men kijkt vol vertrouwen vooruit. Het is dan ook een succesvol bedrijf, door de jaren heen verder gegroeid, natuurlijk in het aanbod van kantenband, maar zeker ook in meubelbeslag van Hettich, Grass of Redocol en de vele design- en inbouwartikelen en  werkplaatsbenodigdheden.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.