Platform voor de interieurbouwbranche
Niet dromen over duurzaamheid. Gewoon doen!

Niet dromen over duurzaamheid. Gewoon doen!

Bezoek op Material District in Rotterdam

Als je Rutger de Jong, Country Manager van ARPA, vraagt wat de belangrijkste eigenschap is van een ‘duurzaam’ product, dan is zijn antwoord helder. “Het gaat om de levensduur”, zegt hij. “Hoe langer deze is, des te groter is de kans dat het product ook duurzaam is.”

We zijn op de Material District in Rotterdam, in Ahoy, op de stand van ARPA, waar drie dagen lang volop drukte heerste. Rutger de Jong oogt zeer tevreden. “We hebben met ons team veel belangstelling ervaren voor de recent gelanceerde LOSA en KER finishes”, zegt hij. “Deze kunnen wij nu perfect combineren met de marmeren en steenprints.”
“Het is absolute State-Of-The-Art HPL. Daarnaast zien we dat FENIX in een paar jaar tijd de standaard is geworden als men op zoek is naar efficiënte oplossingen voor veeleisende en super matte interieur design vraagstukken. Het ondergaan van een specifieke reeks productie- en bewerkingsprocessen, waaronder het aanbrengen van een meerlaagse coating, nanotech en het gebruik van de allernieuwste acrylhars, maken FENIX uniek in zijn soort.”

“De kenmerken zijn inspirerend: zo is het plaatmateriaal niet alleen mooi om naar te kijken, het is bovendien high-tech material dat mat, anti-fingerprint, hittebestendig, waterafstotend, hygiënisch en uiterst duurzaam is. Bovendien voelt het zacht aan .Licht misbruik van de plaat is ook geen probleem; gebruikerskrasjes kunnen met behulp van warmte verwijderd worden. Daarom is het perfect geschikt voor de allerhoogste vormen van interieurdesign. Prima dus voor het duurzame en hogere segment in de markt.”

Wasbakken
Rutger is ook verheugd om meer toepassingen van FENIX te kunnen aankondigen. “Voorheen hoorden we regelmatig dat men het jammer vond dat er geen keukenwasbakken verkrijgbaar waren in dit materiaal. Die uitdaging hebben we opgepakt. De FENIX-wasbak is geboren en is verkrijgbaar in 14 kleuren. De wasbak is verkrijgbaar in twee maten: 50×40 centimeter en 70×40 centimeter.”

 

De FENIX-wasbak is geboren en is verkrijgbaar in 14 kleuren.


Rode draad

Natuurlijk blijft innovatie hoog op de agenda staan bij de ambitieuze medewerkers van ARPA maar alles wat nieuw ontwikkeld wordt, heeft al jarenlang ook nog een andere ‘rode draad’. “En dat is duurzaamheid. Dat is iets waar je niet over droomt, maar wat je gewoon doet”, zo zegt Rutger stellig.

“Het gaat er om dat je doelen stelt, actief daar op handelt en dat je ook meet wat je daar mee bereikt. Op groepsniveau is het altijd een doel om toegevoegde waarde te creëren voor het milieu, onze klanten en uiteindelijk onze organisatie. Natuurlijk geeft circulariteit een goed gevoel en levert het ook echt iets op, maar we vergeten vaak te denken aan de enorme hoeveelheid energie die nodig is om van product A een product B te kunnen maken. Bovendien… als een product duurzaam is, dan is circulariteit eigenlijk niet nodig. FENIX is vandaag mooi en over vele jaren is dat het nog steeds. Niet voor niets bouwen we op dit moment een nieuw groot Research & Development laboratorium. Het is onze ambitie om het nog meer handen en voeten te geven en uiteindelijk daar ook meer over te kunnen vertellen.”

“Duurzaamheid is overigens niet iets wat uitsluitend product gebonden is”, zo besluit Rutger. “Het gaat ook om goed werkgeverschap. Hoe houden we onze medewerkers gezond en gemotiveerd? Uiteraard dringen we niets op maar wij zijn er wel van overtuigd dat gelukkige en gezonde medewerkers het verschil kunnen maken voor de organisatie als geheel. En daarom ook voor de klant.”

 

Tekst: Jerry Helmers | Beeld: Jerry Helmers

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.