Platform voor de interieurbouwbranche
‘De vakman of meubelmaker moet gewoon zijn werk kunnen doen!’
Maarten Bakker: “Er is behoefte aan gemak!”

‘De vakman of meubelmaker moet gewoon zijn werk kunnen doen!’

One-stop-shopping is de basis

Als je het aan Maarten Bakker, werkzaam als e-commerce coördinator bij Duovorm, vraagt dan is dé belangrijkste trend in woning- en interieurland de komende jaren dat we met z’n allen moeten ‘leren’ om efficiënter met de eigen vierkante meters om te gaan. “We zullen immers – gemiddeld genomen – kleiner gaan wonen. Dát betekent ook dat compacter beslag veel meer de standaard wordt. Onze uitdaging? We willen alle meubelmakers en bouwers van Nederland daar verder mee helpen. En, ze inspireren. Het complete one-stop-shopping assortiment en de bijbehorende service zouden dé argumenten moeten zijn om met ons zaken te doen!”

Schuifdeuren van slaapkamer naar woonkamer. Je wint ruimte! Natuurlijk met prachtig schuifdeurbeslag.

“Op dit moment hebben we zo’n 11.000 producten op de website”,  vervolgt Maarten. “Wij leveren niet alleen de scharnieren maar ook de daarbij behorende schroefjes – in elke maat – én de boormal, de forstnerboren en afwerkplaatjes. Alles wat de meubelmaker nodig heeft om z’n werk goed te kunnen doen. Daarmee doel ik ook op een zeer uitgebreid assortiment deur- en raambeslag, en binnenkort zelfs ook schuifdeurbeslag. Alles wat in en om het huis nodig is, is bij ons te verkrijgen.”

Op de vraag hoe Maarten en zijn collega’s het assortiment op orde krijgen, heeft hij een helder antwoord. “We weten wat er speelt in de markt. Eigenlijk hebben we elke dag contact met onze klanten, bijvoorbeeld via onze klantenserviceafdeling waar vier man werken, die ook voor de ingewikkeldere vragen oplossingen aanreiken. Want ja, natuurlijk… heel veel valt ‘gewoon’ online te bestellen maar dat betekent niet dat we niet zouden kunnen adviseren. We zien onszelf als een bondgenoot van de markt. Zo hadden we laatst een meubelmaker aan de lijn, die op zoek was naar een vervangend scharnier omdat bij één van zijn klanten een kastdeurtje scheef hing. Hij wilde dat oplossen. Wel, hij stuurde ons een foto, we hebben het bekeken en we wisten precies welk scharnier daar nodig was. Klant blij. En daardoor wij ook blij.”

Maarten constateert verder dat er steeds meer vragen komen die betrekking hebben op de ruimtebesparende producten. “Ik zei het al: het is in Nederland een gevecht om de vierkante meters. In kleinere woningen zullen we dus meer moeten denken aan bijvoorbeeld inbouwprullenbakken, inbouwwasmanden en ruimtebesparende hoekkastsystemen. We hebben sinds kort ook nieuw klepbeslag in ons assortiment. Dit is heel smal beslag en juist zeer geschikt voor ondiepe kastjes. Ik verwacht verder een grote groei in de categorie schuifdeurbeslag. In het najaar is ons assortiment – naar verwachting – daarvoor op orde om ook mee te kunnen gaan in de trend van de bouw van tiny houses.”

Over de markt in z’n algemeenheid is Maarten ook positief gestemd, maar het is uiteraard koffiedik kijken. “De markt is groeiende, er is behoefte aan gemak – dus daarom profileren wij onszelf ook steeds meer als een one-stop-shopping partner – maar we zien wel dat er een groot tekort is aan vakmannen. Ik sluit niet uit dat er een verschuiving gaat plaatsvinden en dat particulieren steeds vaker zélf gaan klussen. Maar er zullen altijd uitdagingen in en rond de woning zijn waar je – linksom of rechtsom – tóch een vakman voor nodig hebt. Wel… die vakman moet dan kunnen vertrouwen op een deskundige bondgenoot waar hij voor alles terecht kan!”

En dan glimlachend: “Ik heb wel een idee wie die deskundige bondgenoot is!”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.