Platform voor de interieurbouwbranche
Blik op de toekomst en op innovatie
Deurbeslag met esthetische meerwaarde.

Blik op de toekomst en op innovatie

De professionele partner voor Belgische vakhandels in deur- en meubelbeslag haalt een merendeel van haar producten in Italië, Spanje en Azië.

“Door de  coronacrisis wereldwijd liepen onze leveringen vertragingen op”, zegt zaakvoerder Luc Denys. Gelukkig rekent Finterio op een stevige dosis expertise en doorgedreven marktkennis. “We hebben dus goed kunnen anticiperen en deze periode overbrugd met onze voorraden. Klanten hoefden, zoals ze van ons gewend zijn, niet langer dan 24 uur te wachten op hun bestellingen.”

De vinger aan de pols houden is voor Finterio een erezaak. Zowel op het vlak van trends als van kwaliteit. “We werken samen met gerenommeerde merken en duurzame producten voor de professionele vakhandel op de Belgische markt. Dit maakt dat we een valabele speler zijn met een uitgebreid gamma”, vertelt Luc. “We bieden deurkrukken aan van 4 tot 400 euro. Een model in inox kan er bij ons negen keer hetzelfde uitzien en toch negen keer andere specificaties bevatten.”

Het bedrijf uit Wevelgem speelt ook in op de nieuwe kleurtrend: mat Titanium Gold.

Van zwart tot messing

De trend van zwart meubelbeslag geeft Finterio haar eigen kwinkslag. In haar gamma zwarte krukken vind je de standaarduitvoering met poederlakcoating in RAL-kleur 9005. Hiervoor wordt samengewerkt met onder meer een Belgisch lakbedrijf dat behandelingen in alle RAL-kleuren en structuurlakken aanbiedt. Zwart deurbeslag kan ook gerealiseerd worden aan de hand van een PVD-behandeling komende van de fabrikant,  waardoor je een duurzaam, krasbestendig product krijgt met een ijzersterke coating.

“Het ziet er niet uit zoals de standaard zwarte krukken. Het heeft een wat grijs-zwarte kleur met degradé-effect”, licht de zaakvoerder toe. “Een andere trend waar Finterio de komende jaren op zal inzetten is die van Titanium Gold  in een matte variant.”

De grootste vernieuwing realiseert Finterio bij haar huismerk Cridea. Tijdens de voorbije maanden is werk gemaakt van een gloednieuwe catalogus waarbij het accent op de toekomst ligt. “Je zou niet zeggen dat het een catalogus voor deurbeslag is”, zegt Luc Denys nog. “We plaatsten een mannequin  in futuristische kledij op de cover met de slogan ‘Takes you to the other side’. Niet alleen naar de andere kant  van de deur, maar ook in onze toekomstige arrangementen. We breiden ons gamma toekomstgericht uit, met een handsfree item, met Titanium Gold beslag, met lichtgevende krukken en met antibacteriële krukken. Bovendien bieden we sinds kort een programma anti-suïcidaal beslag aan. We werken nauwgezet samen met DND by Martinelli, een fabrikant van unieke designkrukken. Met deze toekomstgerichte visie blijven we investeren in onze relaties met de vakhandel en ondersteuning naar architecten, aannemers en projectontwikkelaars.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.