Platform voor de interieurbouwbranche
Bij een online bestelmodus geldt  eigenlijk maar één credo:    

Bij een online bestelmodus geldt eigenlijk maar één credo:    

We stellen de gebruikers in staat om altijd een weloverwogen keuze te maken’

Dat een webshop nooit ‘af’ is, weet elke marketeer, en zeker diegene die voortdurend bezig is met het bedieningsgemak van de klanten. Bij groothandel Baars & Bloemhoff beheersen ze die finesses tot in de vingers. Het doel? “De online ervaring moet zo goed mogelijk verlopen.” aldus Johan van der Meer.

“Klanten krijgen steeds meer de regie in de wijze waarop ze anno 2020 hun bestellingen kunnen doen. Zo kunnen ze buiten de reguliere kantoortijden informatie opvragen, actuele prijzen inzien, ‘realtime’ de voorraadhoogte checken en uiteraard bestellen. Daarnaast kunnen ze exact volgen wanneer een product bij hen binnenkomt, zodat ze hun projectplanning daarop aan kunnen passen. Stel je de vraag liever via WhatsApp of wil men via sms op de hoogte worden gehouden van de status van de bestelling, dan kan dat ook. De klant bepaalt zelf via welk kanaal en op welke manier hij zaken met ons wil doen. En zo hoort het ook; het gemak dient de mens. In dit geval dus de klant.”

Volgens Johan betekent dit dat er achter de schermen intussen een enorm dagelijks proces van optimaliseren en automatiseren op gang is gekomen. “Daar komen veel data uit voort, waardoor ook wij steeds nauwkeuriger weten wat we moeten inkopen om de voorraad op peil te houden. Al deze technieken maken het mogelijk om klanten beter te helpen zonder dat ze het direct doorhebben. Veel repeterende zaken hebben we bovendien op een dusdanige wijze geautomatiseerd waardoor onze eigen medewerkers nu meer tijd hebben om makers en ontwerpers te woord te staan en te voorzien van een goed advies. Want, laten we vooral niet vergeten dat digitalisering geen doel op zich is en we uiteindelijk allemaal behoefte hebben aan echt contact.”

De Decor Kiezer

Johan erkent dat het voor klanten natuurlijk het meest ideale is om een materiaal in het echt te zien en te voelen. “Desondanks kan de digitalisering die beoordeling ondersteunen en makkelijker maken. Vandaar dat we de ‘Decor Kiezer’ hebben ontwikkeld. Het is een tool waarmee je een goed visueel voorbeeld krijgt van de toepassing van het materiaal. Zo zie je hoe het eindresultaat van je interieurproject eruit zou kunnen zien in populaire interieurtoepassingen als kasten of keukens. Het helpt de eindklant om de juiste keuze te maken en de interieurbouwer wordt het makkelijker gemaakt om zijn project te verkopen. Een volgende stap is dat je al onze materialen als textuur voor je 3D-programma kunt downloaden. Die textuur kun je direct toepassen in de uitwerking van je ontwerp en het creëert een realistisch beeld van het eindresultaat.”

Online kennisbank

Johan wil vanzelfsprekend nog een klein stukje van de sluier oplichten ten aanzien van andere noviteiten die op de planning staan om klanten nog meer gemak en service te kunnen bieden. “We werken nu aan een functionaliteit waarin je verschillende materialen kunt selecteren en vervolgens hun eigenschappen vergelijkt in een helder overzicht. Ook zijn we druk bezig om onze materiaalinformatie te verrijken in de vorm van een online kennisbank, waar de vragen van de gebruikers optimaal worden beantwoord. Eigenlijk past dit in het stramien van onze visie hoe we tegenwoordig zaken moeten doen met elkaar: gebruikers in staat stellen om een weloverwogen keuze te laten maken.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.