Als je het eigen bedrijf, en de gevoerde producten, met de heldere pay-off ‘The Finishing Touch’ in de markt zet, zoals het in Hoorn gevestigde ProdInter Holland BV dat doet, dan mag met recht de aanstaande oplevering van de nieuwe website – medio najaar – als een ware ‘Finishing Touch’ worden gezien. Aan het woord zijn Tessel Veling (eigenaar) en Ellie Hettema (verkoop). “Het doel van onze website blijft onverminderd dat we onze klanten service en gemak bieden.”
“De bezoekers dienen met zo weinig mogelijk klikken te komen bij hun bestemming”, vervolgt Ellie. “En precies daar zat in de bouw van de website de ultieme communicatie-uitdaging: hoe navigeren we de klant zo goed mogelijk door het gigantisch grote assortiment? Keuken- en interieurbouwers én architecten weten over het algemeen wel wat ze ‘ongeveer’ zoeken, maar uiteindelijk geldt voor hen ook: tijd is geld. En dús moeten we het hen zo makkelijk mogelijk maken, waarbij we in dat hele kliktraject bovendien volop inspiratie willen bieden. Onze collectie dient ideeën op te leveren. Maar de bottomline is vanzelfsprekend dat we de bezoekers een goed beeld willen geven van wat wij voeren. De klant moet daarnaast kunnen vertrouwen op onze expertise.”
De vele duizenden grepen, die praktisch allemaal op voorraad zijn, bieden veel variëteit dat het maken van de juiste keuze echter soms toch nog lastig kan zijn. Vandaar dat er zo hard gewerkt is aan een gebruikersvriendelijke navigatie. “Zo veel mensen, zo veel wensen”, zegt Tessel. “Een greep moet vanzelfsprekend goed aanvoelen. Maar het design moet ook aansluiten op de huidige tijdgeest en uiteraard mag er geen enkele concessie worden gedaan aan de kwaliteit. Deels hebben we onze eigen merken maar we voeren – als groothandel – ook een breed assortiment van gerenommeerde merken uit de hele wereld.”
Volgens het tweetal is in de geschiedenis van het bedrijf verrassende innovatie altijd het sleutelwoord geweest. “De mode gaat snel. Steeds sneller, zo lijkt het. De eindconsument weet door alle informatie op het internet bovendien al vrij goed wat hij wil hebben. De consument weet tevens wat de trends zijn. Aan ons dus altijd de uitdaging om het assortiment op orde te hebben én de trends en inzichten uit de markt te kunnen duiden. In normale tijden (lees: niet-Coronatijden) bezoeken we veel beurzen, we spreken heel veel met fabrikanten en we leggen op elke plek onze oor goed te luister. En… niet onbelangrijk: we spreken met onze klanten. We gaan graag in gesprek met de keukenbouwers en de architecten. We waarderen hun visie.”
Tessel legt uit dat in de afgelopen jaren ook het hogere (prijs)segment méér dan voorheen wordt bediend door ProdInter. “We waren al sterk en groot in het middensegment maar de huidige voorraad grepen biedt ook kansen voor de hogere prijsklassen. We hebben al ervaren dat we in de afgelopen jaren de architecten en keukenbouwers daarmee hebben kunnen inspireren.”
Als aan Tessel en Ellie wordt gevraagd wat de ambities voor de komende jaren zijn, dan is het tweetal helder. “We willen gewoon blijven doen waar we goed in zijn. Niets meer, niets minder. Dan komt de groei vanzelf en zullen nog meer partijen in de markt ‘als vanzelf’ én met plezier (!) een samenwerking met ons opstarten!”