‘Met onze partners blijven we vernieuwen en verrassen’

We zijn in gesprek met Carolien Driessen, cliëntadviseur bij Van Diessen Keukens. Dit familiebedrijf uit Veldhoven is gespecialiseerd in maatwerk keukens. De sleutel tot het succes zit hem in een goede samenwerking met de juiste toeleveranciers, waardoor ze de consument kan blijven verrassen met nieuwe trends en ontwikkelingen.  

Van Diessen Keukens

Het Brabantse familiebedrijf bestaat alweer dertig jaar. Opgericht door Jan en Ine van Diessen, zijn het nu de dochters Anke en Lisan die de scepter zwaaien en het bedrijf klaarstomen voor de toekomst. Het op maat maken van keukens is vanaf de start in 1986 een essentieel aspect. Om trendsettend te blijven, is een samenwerking met de juiste partners van groot belang, zo weet Carolien. Ze heeft veel contacten met de diverse toeleveranciers. Ze herinnert zich het moment dat ze kennismaakte met Patrick Leering van DecoLegno en zijn collectie plaatmateriaal van het Italiaanse merk Cleaf. 

Van Diessen Keukens

“Ja, ik weet het nog als de dag van gisteren. Wij waren direct enthousiast. Het materiaal is anders dan andere collecties, echt onderscheidend. We waren vooral onder de indruk van de diversiteit in structuren en de natuurgetrouwe uitstraling ervan. Het was voor ons direct duidelijk dat we met DecoLegno in zee wilden gaan. De collectie blijft zich vernieuwen en we hebben inmiddels prachtige projecten met elkaar gerealiseerd.”

Van Diessen Keukens

“We hebben in onze showroom een aantal Cleaf decors op voorraad die het beste aansluiten bij onze eigen stijl, maar we kunnen de complete collectie leveren. Ook staat er een aantal grootformaat panelen. Die zorgen bij onze klanten voor een beter beeld van de tekening en de structuur in het materiaal en dat maakt het keuze proces een stuk makkelijker”, aldus Carolien. 

Van Diessen Keukens
Van Diessen Keukens

Als grote speler in de keukenbranche is Van Diessen vanzelfsprekend van trends op de hoogte. “Zwart is op dit moment helemaal de trend. Vier jaar geleden verkochten we die kleur amper. Nu verkopen we zeker vijf stuks in de week. Ook greeploze lades zijn in. Of zwarte accessoires met staal. Mensen zien het in woonprogramma’s op televisie of in de bekende bladen. Keukenkastjes uitgevoerd in het zwarte decor Sherwood zijn nu de hardlopers. Donkere, rustige kleuren doen het goed. De moderne consument wil telkens iets anders zien. Aan partijen uit de keukenbranche de taak om daar goed op in te spelen om de markt in beweging te houden. Bij DecoLegno begrijpen ze dat heel goed. Ze blijven actief en innovatief door telkens nieuwe trends en kleuren te presenteren. Ze houden ons goed op de hoogte en sturen stalen van de noviteiten. Hun bijzondere collectie, de look en feel van het materiaal, dat spreekt onze klanten enorm aan. En, dankzij hun nieuwe logistieke centrum verloopt de levering van het materiaal nog sneller. Wij zijn enorm content over deze samenwerking.” 

Tekst: Rob Buchholz.   Beeld: DecoLegno, Kim Balster, Margot Voets fotografie